- ons 13 jul 2016, 22:18
Testa Bilkompaniet i Mora och så pratar du med Johan Adolfsson... Jag fick 9,25% och ändå bjöd han bäst för mitt inbyte... :D
Moderator: Moderatorer
reserven skrev:Vad drar ni upp för argument för att landa på över 9% rabatt vid privatköp?Jag är ännu sämre än dig på att få rabatt.
Jag har varit runt och begärt offert hos många handlare nu. Får inte ner priset mer än 5-8%. Utgångspriset (enl. konfiguratorn) ligger en bra bit över 600kkr och marginalerna på tillbehör är ju rätt bra så jag hade trott att jag skulle kunna komma ner lägre men jag har slut på argument.
Hur gör ni? Vilken approach har ni när ni pratar med säljaren?
Jag försöker bara vara mitt vanliga trevliga jag (nåja...) men det verkar funka sådär.
Saken är den att jag både skulle kunna skriva kontrakt imorgon eller likväl om ett år. Affären är inte jätteviktigt att den sker NU, men den som vill göra affär till "rätt pris" får gärna göra det. Annars kan jag vänta och se om T5 dyker upp med AWD snart (vilket en av säljarna hintade lite diskret om att det "nog gör" eftersom det finns som alternativ till XC90)
Så vad gör jag för fel? Eller vänder jag mig helt enkelt till fel handlare?
Skulle kunna åka LÅNGT för att göra en bra deal. Någon som kan namnge en säljare som brukar vara "snäll"?
Skicka gärna PM om det är känsligt att skriva ut här.
reserven skrev:Annars kan jag vänta och se om T5 dyker upp med AWD snart (vilket en av säljarna hintade lite diskret om att det "nog gör" eftersom det finns som alternativ till XC90)Det vore ju högst intressant om Volvo introducerade AWD för T5 igen. Ex XC60 T5 finns ju faktiskt med AWD men inte på den svenska marknaden. Kanske blir likadant i framtiden för T5orna...
na96gen skrev:Men jag avvaktar till AWD kommer till T5.. :???:
Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]