- tis 03 okt 2017, 09:34
#1201606
Men man kan förfalska handikapp-lappar och komma undan och vissa kommer säkert förfalska laddsladdar... men tror att det ändå är rätt få som kommer att orka med det bara för att kunna felparkera så.
Men det är väl inte otänkbart att man redan idag använder registrerad drivning när man bötfäller på platser där det inte finnskrav på pågående laddning.
VolvoB20 skrev:Har svårt att se att motorvärmarsladden ska passa i typ2-uttaget.Lövet skrev:Jag tror fortfarande att det behövs en flagga i bilregistret. Två helt anonyma V60 bredvid varandra på laddplatserna, den ena med motorvärmarsladden i och den andra med laddsladden i. Klart det kan bli lite känsligt för parkeingsvakten.joel80 skrev:Fast man kan (tyvärr) inte bötfälla nån för att den inte har sunt förnuft. Och har man alltså bara skylten om elbilsplats är det tyvärr inte så att det kräver att man ska ha ha sladden i. Med parkeringsförbud och tilläggsskylt typ "gäller ej elbilar som laddar" finns det inga frågetecken om vad som gäller. Sitter inte sladden i är det bot direkt, oavsett om man har en laddbar bil eller inte.Har läst på ett par ställen här i Sthlm att det står "endast bilar med pågående laddning" på tilläggsskyltarna. Det känns föredömligt tydligt.
Men man kan förfalska handikapp-lappar och komma undan och vissa kommer säkert förfalska laddsladdar... men tror att det ändå är rätt få som kommer att orka med det bara för att kunna felparkera så.
Men det är väl inte otänkbart att man redan idag använder registrerad drivning när man bötfäller på platser där det inte finnskrav på pågående laddning.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13