Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:T8an ligger oftast på runt 0,4. Motorvägskörningen drar upp snittet. Lägsta över en hel tank är 0,18.Min D5a har nollförbrukning. Under 9000 mil har den helt otroligt förbrukat 0.0 kWh el per mil, slå det om ni kan det med era hybrider.....
EjS skrev:Nej men - B20 är ju intressant hur totala förbrukningen är. Bränsle är ju fossilt och el är kanske i bästa faller förnybar energi - men energieffektiviteten tycker jag är mest intressant.Bio/Syntet diesel/bensin är ju inte speciellt fossilt. El är ju samma sak, det beror ju helt på vad man tillverkar elen av.
EjS skrev:Och ingen tvivel att hybrid är mer effektiv - och kanske också rolig om man drar på i power läget.
XC90_Executive skrev:T8an ligger oftast på runt 0,4. Motorvägskörningen drar upp snittet. Lägsta över en hel tank är 0,18.Är det alltså möjligt att köra en XC90 T8 på 0.18 l/m utan att fylla på med extra el genom laddning så är det ju helt sjukt grymt imponerande, det trodde jag inte var möjligt. Jag har inte kört XC90 T8 utan bara Prius Hybrid och 0.18 kom jag aldrig ned till
Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]