- ons 09 mar 2016, 20:14
Ni som har beställt/tänker beställa V90, hur gör ni med stänkskydd? Ser ju inte så himla snyggt ut tycker jag men kanske ett måste...? ??:-/
Moderator: Moderatorer
villhaV70 skrev:Någon som testat att bygga en V90 D4 Kinetic på tyska sidan? Den fina 'ipad'-liknande delen är tydligen inte standard, istället är det mycket mindre skärm! Ser riktigt skit ut.Ja samma sak i Sverige som i Tyskland på den punkten. Den större 9-tums skärmen och High Performance-ljud får man med Momentum. Standard är 6.5-tums skärm med Performance-ljud.
http://www.volvocars.com/de/konfigurato ... 1208474774
Förmodligen är det sådan jag kommer ha in min begagnade Volvo V90 D2 Kinetic om ett par år...
jonitz skrev:Fick denna tjänstebilsoffert:Mycket bra ramavtal, vilket bolag jobbar du på? köper ni många bilar per år.
micketrono skrev:Ni som har beställt/tänker beställa V90, hur gör ni med stänkskydd? Ser ju inte så himla snyggt ut tycker jag men kanske ett måste...? ??:-/Stänkskydd är ett måste tycker jag.. Dels ser det lite naket ut utan, dels skyddar det mot "blästring" av trösklar/bakskärm. Att det sen också minskar risken för att sprätta upp stenskott på andra bilar är också ett stort plus.
JimmyK skrev:Absolut, den är bra. Vi har dock ännu bättre ramavtal med VW. 22% på bilen/modellen och 10% på optioner. Såg att du skickat ett privat meddelande, ska svara på den när jag hinner.jonitz skrev:Fick denna tjänstebilsoffert:Mycket bra ramavtal, vilket bolag jobbar du på? köper ni många bilar per år.
Vortex skrev:Nån som har en aning om vad som kan vara rimligt att sikta på för rabatt som privatköpare (utan att vara en superprutare)?10% på totalbeloppet är ett rimligt mål. Jag har själv skickat förfrågningar på T5 BA och lägsta offerten utan att pruta ligger på 9% på bilen och 10% på tillbehör (exkl paket). Dock verkar det svårt att få säljare att "slänga med" vinterhjul så här långt.
Hittills har jag fått förslag på 6,8% på bil, 0% utr samt 6,2% på bil, 10% på utr (dvs ungefär samma i kr räknat)
Detta på en bil för 383k + 57k utr exkl vinterdäck (T5 Business Advanced).
Om det kostar ca 17k för vinterdäck som jag såg tidigare i tråden och handlaren "slänger med" dom så innebär det en total rabatt på ca 10%.
Är det ett rimligt mål?
Var själv på Euromaster igår och […]