Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Xanthopteryx skrev:Aha, har din D3 55 liter? Vi har 60.
Hmm, nu blev jag osäker.
Glasklart att jag hade 55 och fick det till mig av någon säker källa.. nu är jag osäker.
Återkommer .. :)

Jo, 55L stämmer - det säger min VolvoOnCall app :-D
Det var 55 liters bränsletank på alla V90 på de första årsmodellerna med möjlig övergång till större på m18. Min D3 m17 har 55. Kommer ihåg att det var en väldig debatt på volvoforum om den lilla bränsletanken. Och då talar vi om debattåret 2017 i första hand.
LViken skrev: mån 09 nov 2020, 23:32 Det var 55 liters bränsletank på alla V90 på de första årsmodellerna med möjlig övergång till större på m18. Min D3 m17 har 55. Kommer ihåg att det var en väldig debatt på volvoforum om den lilla bränsletanken. Och då talar vi om debattåret 2017 i första hand.
Då krånglar vi till det ytterligare ;) :-o

Jag har alltså D3 My 2019 och 55 L tank
Haha
Fått svar av endast 1 handlare på offertförfrågan... Dom svarade fort! Redan Måndag morgon. Svarade tillbaks å frågade om ev bil i inbyte men helt tyst.
Dom andra två inget alls. Skickade nya till 2 andra igår men inga svar där ifrån heller.
Vill dom verkligen inte sälja bilar?? Så mycket att göra att dom inte har tid med sådana mail tror jag inte på....
Skickade via byggappen.

Åker förbi min gamla säljare idag å se vad han är villig att göra. Jag vill ju ffs byta bil men varför svarar inga handlare på offertförfrågan? Hmm.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

Xanthopteryx skrev: tis 10 nov 2020, 07:02 Jag har tidig 18 av V90 D4 AWD.
Kanske hänger på motorn där då? 55 för D3 och 60 för övriga?
Jag fick för mig att det var 55 liter för FWD och 60 för AWD och bensinarna. Min manual (appen) säger dock 60 liter för alla modeller, i alla fall för MY 2020. Min D3 AWD har hur som helst 60 liter - för egen del helt tillräckligt.

För övrigt har jag gjort samma resa som trådskaparen, gått från en V60 summum med manuel låda till en v90 med automat. Jag är sjukt nöjd, precis som min sambo. V90 känns som en betydligt modernare bil. Nöjd med det mesta, enda jag saknar från gamla v60:n är elstolen med minne. Det var jäkligt skönt, men man kan ju inte få allt om man jagar en bättre begagnad.
Min S90 D3 -18 har också 55l enligt VOC. Tycker också räckvidden är imponerande. Vi kom förra sommaren över 100 mil (från Rostock hela vägen till övernattningen i österrike) på en tank. Under 0,5l/mil räknat vid pumpen trots fyra vuxna+ett barn och full semesterpackning i autobahnfart.
timebandit skrev: tis 10 nov 2020, 12:45 Fått svar av endast 1 handlare på offertförfrågan... Dom svarade fort! Redan Måndag morgon. Svarade tillbaks å frågade om ev bil i inbyte men helt tyst.
Dom andra två inget alls. Skickade nya till 2 andra igår men inga svar där ifrån heller.
Vill dom verkligen inte sälja bilar?? Så mycket att göra att dom inte har tid med sådana mail tror jag inte på....
Skickade via byggappen.

Åker förbi min gamla säljare idag å se vad han är villig att göra. Jag vill ju ffs byta bil men varför svarar inga handlare på offertförfrågan? Hmm.
Trist, det var inte min erfarenhet när jag skickade till tre stycken för ca 6 veckor sedan. Fick svar inom 1-2 dagar av samtliga 3 (Upplands Motor Hammarby, Bilia Södertälje samt Skobes Nyköping). Till en början var en av dom helt off (UM) - samma rabattsats men listpriset var 30K högre men rättades sedan till...vet inte om han drog en rövare. Skiljde några tusenlappar till slut mellan de tre offerterna men hade väl i princip redan bestämt mig från början att köra via min gamla säljare/ÅF (Skobes Nyköping) även denna gång. Sist det begav sig så kunde jag spela ut honom vad gäller inbytespriset på gamla bilen men denna gång låg dom i princip lika alla 3.
Nu stannade jag ju vid de första svaren från de andra två handlarna - hade kanske gått att pressa ut lite till om man väl satte sig ner mellan 4 ögon. Vad vet jag. Allt är dock inte faktiska kronor och ören i reda pengar utan mitt bilägande med servicar och några småreparationer har nog varit så smärtfritt som det går med nuvarande ÅF under 7 år så känns bra att fortsätta så.
Lycka till med gamla säljaren och hoppas du får in nåt offertsvar åtminstone som referens så att säga.
Förresten - vad är det för bil du byggt ihop? Utrustningsnivå etc?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på väg norrut mot Urshult p&ari[…]

mätarhus siffror