- fre 29 mar 2019, 08:32
#1308065
Känns som man skapar mera problem än vad man löser med alla "inovativa" tekniska lösningar. Har själv arbetat med biometriområdet tidigare och det mesta går att lösa säkerhetsmässigt, att kunna fuska med enbart ansiktskopior/silikonavtryck, etc, räknar jag inte ens som biometri utan sensorer som bara gör vanlig scanning av något.
Vi hade biometrilösningar för 20 år sedan som inte gick att lura på det sättet.
Som produktutvecklare skulle jag vända på frågan, vad behöver vi för att öppna och starta en bil, eller skapar man funktioner för att locka köpare med lite flashig teknik. Angriper vi symtomen i tråden istället för problemet? Varför bygga ett system med Keyless, om vi sedan ska identifiera med "pin-kod som Tesla", det är ju vanliga standardbilar vi åker runt i för dagligt bruk.
Nä, gör det enkelt - Låsning t.ex. öppna dörrarna tryck på låsning och sedan är det bara att plocka ut det man ska använda och skicka igen dörrar så blir bilen låst/larmad.

Som produktutvecklare skulle jag vända på frågan, vad behöver vi för att öppna och starta en bil, eller skapar man funktioner för att locka köpare med lite flashig teknik. Angriper vi symtomen i tråden istället för problemet? Varför bygga ett system med Keyless, om vi sedan ska identifiera med "pin-kod som Tesla", det är ju vanliga standardbilar vi åker runt i för dagligt bruk.
Nä, gör det enkelt - Låsning t.ex. öppna dörrarna tryck på låsning och sedan är det bara att plocka ut det man ska använda och skicka igen dörrar så blir bilen låst/larmad.
V90 CC D4 AWD - 17