- tis 04 apr 2017, 20:27
0,76 x 1,35 = 1,03
Flajjan skrev:Jag har kört mycket i Eco läget. Enligt Volvo själva ska bilen dra 0,92 stad, 0,76 blandad, jag är på 1,02 blandad.Hmm, borde det inte bli 35% högre förbrukning?
Delar man 1,03 med 0,76 och tar ut procenten så är min förbrukning 76% (!!!) högre än vad Volvo själva angivit. Känns som en vrålblåsning om ni frågar mig..
Enligt säljaren så behöver bilen 1500 mil för att bli inkörd, det tror jag vad jag vill på. Med tanke på hur slappa och slöa bilnasarna är kan det vara ett sätt att få mig att glömma bort detta..
Deklarerad förbrukning som är skrivet på allt marknadsföringsmaterial är det som ska gälla, eller är Volvo så kassa på att bygga motorer så man måste ljuga för att få sälja??
Mercedes betalade en snubbe som hade en C400 med betydligt högre förbrukning en helt ny bil efter 2 år har jag för mig, var reportage i AMS eller liknande.
Nu är jag ju generellt inte speciellt imponerad över denna bil som folk säkert lagt märke till, men det är ju en bra motpol till alla som är så övernöjda med sina bilar - oaktat om det strular..
0,76 x 1,35 = 1,03