- lör 21 jan 2023, 01:55
Såvitt jag sett är byte av låskistor inget Volvo verkar göra självmant för jag läser om folk som inte fått byte på goodwill för att bilen varit för gammal. Det tyder på att man själv måste påpeka att dörrarna inte gått att öppna vid kallt väder. Det innebär om man köper en beg. Volvo man måste kolla upp om låskistorna bytts, annars riskerar man om utanför goodwill senare man får stå för notan själv av byte låskistor. På min V90 tillverkad juli -21 verkar det sitta senaste generationen låskistor från fabrik. Inte varit minsta problem öppna dörrarna på vintern i ur och skur vid allt från 0 grader till -20. Jag har bilen utomhus hela tiden.
Hypoxia skrev: ↑fre 20 jan 2023, 19:26Det är inte utan man blir nyfiken på hur många låskistor som totalt bytts på SPA-plattformsbilar. Med en goodwill på nåt år utöver fabriksgarantin (2år) blir nog antalet ansenligt. Och sen gånger några tusen kr per låskista (har sett priser på runt 4 tkr per låskista inkl jobb).perhall skrev:När började bättre lås monteras från fabrik, nån som vet?Inte en aning om när de monteras från fabrik, men jag har fått bytt i två omgångar och båda dessa gånger var det uppdaterade versioner jämfört med min XC90 -18.
Totalt alltså tre olika hårdvaruversioner. Den som monterades i slutet av förra vintern har hittills fungerat helt utan problem.
Ingen aning om artikelnummer däremot.
Såvitt jag sett är byte av låskistor inget Volvo verkar göra självmant för jag läser om folk som inte fått byte på goodwill för att bilen varit för gammal. Det tyder på att man själv måste påpeka att dörrarna inte gått att öppna vid kallt väder. Det innebär om man köper en beg. Volvo man måste kolla upp om låskistorna bytts, annars riskerar man om utanför goodwill senare man får stå för notan själv av byte låskistor. På min V90 tillverkad juli -21 verkar det sitta senaste generationen låskistor från fabrik. Inte varit minsta problem öppna dörrarna på vintern i ur och skur vid allt från 0 grader till -20. Jag har bilen utomhus hela tiden.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.