- sön 15 okt 2017, 12:05
Men hur kan man acceptera vibrationer öht på bilar för över 500 000:-?
Moderator: Moderatorer
sweborn skrev:Mekanik är ju inte mjukvara. Varje bil är sitt eget unika system vad gäller dämpning av svängningar.Jo, det ligger nog något i det. Många moderna bilar, som BMW, har hårda chassin och de flesta accepterar det. Jag hade en XC70 sport innan och den var också lite hård och vägkänslig och jag blev inte förvånad över chassit i CC. Jag har inga onormala vibrationer utan mer vad man kan förvänta sig av chassit. Däremot är jag övertygad om att någon som går från en gunghästen standard V70 till V90 kommer att noja sig.
Jag tror de flesta ägare som har dessa problem helt enkelt inte märker av dem då de har viktigare saker i livet att fundera på.
Turbodanne skrev:Men hur kan man acceptera vibrationer öht på bilar för över 500 000:-?Ja, varför köper folk Audi och BMW för en mille ,med sportchassin, och sitter och studsar på vägen? Frågan är om det är normalt eller ett fel på bilen. Så vibrationer uppstår det i alla bilar av vägen, och det finns inga helt perfekta vägar.
Robbi skrev:Nog för att jag tycker att både BMW och AUDI är riktiga skräpmärken så har jag aldrig kört en tysk bil som vibrerade som min V90 gjorde.Turbodanne skrev:Men hur kan man acceptera vibrationer öht på bilar för över 500 000:-?Ja, varför köper folk Audi och BMW för en mille ,med sportchassin, och sitter och studsar på vägen? Frågan är om det är normalt eller ett fel på bilen. Så vibrationer uppstår det i alla bilar av vägen, och det finns inga helt perfekta vägar.
ateam1234 skrev:Har haft en xc90 D5 -17 hemma i helgen för ev köp. 21tum däckHej.
Jag upplever också att det finns småvibrationer över 120
Jag tycker att den även är lite "skakig" efter man kört över ex en målad linje....att bilen typ darrar till
men men
mycket bil är det i allafall till mycket pengar :D
Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]