- ons 27 apr 2022, 23:48
Kört min V90 T5 CC MY2020 i 3 år. Inte det ända problem. Tlllverkat i Sverige. Varför skiljer det sig så mycket?
Moderator: Moderatorer
Freddy100 skrev: ↑ons 27 apr 2022, 23:48 Kört min V90 T5 CC MY2020 i 3 år. Inte det ända problem. Tlllverkat i Sverige. Varför skiljer det sig så mycket?Kvalitetkontrollen hos Volvo inte tillräckligt bra? Ojämn kvalitet på komponenter? Bara otur för vissa (lite åt måndagsex-hållet)?
least skrev:Att byta ett batteri låter inte ovanligt för en bil som har gått 8000 mil.Nej den hade gått 5000 mil och 2,5 år, inte vanligt enligt Volvo ÅF vilket jag håller med om.
I övrigt är de andra felen sånt som händer, har inget direkt med bilmärket att göra.
Underligt att verkstaden inte rekommenderade byte av båda damaskerna vid första tillfället om det nu är så vanligt att de tar stryk?
Om man tycker att lädret är känsligt så kanske man får titta på en Passat med hårt och styvt pansarläder?
BerraXC skrev:”Trevlig” läsning här men lärorik vilket ju såklart är meningen!Sorry, övertygad om att de flesta V90 går bra, men såklart bra att känna till skavankerna. De begtesterna jag läste nämnde inte dessa grejer vad jag kan minnas, mer passning/skav dörrar/lister...![]()
I morgon skall jag hämta en v90 D3 MY18 med drygt 5000 mil på mätaren.
Kommer såklart kolla fukt i baklyktorna samt damaskerna, blir tyvärr svårare att kolla låskistorna nu när det inte längre är vinter och kallt.
Wish me luck!
Guslin skrev:Tack, tar tacksamt dina & alla andras tips & råd!BerraXC skrev:”Trevlig” läsning här men lärorik vilket ju såklart är meningen!Sorry, övertygad om att de flesta V90 går bra, men såklart bra att känna till skavankerna. De begtesterna jag läste nämnde inte dessa grejer vad jag kan minnas, mer passning/skav dörrar/lister...![]()
Kommer såklart kolla fukt i baklyktorna samt damaskerna, blir tyvärr svårare att kolla låskistorna nu när det inte längre är vinter och kallt.
Wish me luck!
Har också hört om rost vid bakdörrarna, nere i vinkeln mot hjulhuset - mina ser fina ut.
BerraXC skrev:”Trevlig” läsning här men lärorik vilket ju såklart är meningen!5000 mll bara - har den stått på verkstad hela tiden![]()
Wish me luck!
BerraXC skrev:”Trevlig” läsning här men lärorik vilket ju såklart är meningen!Kolla även efter fukt i framlampor. Jag bytte dessa på garanti. 2 x 18000kr![]()
Wish me luck!
En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]