Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanu71
FilipDjurberg skrev:
riha skrev:Beställt en V90 D4 AWD MY18 för två veckor sedan, lev v.22

Hur är det möjligt? Vi som beställde i början på februari har fått lev tid 23-26 typ! Hur kan du ha fått före? :shock:
Många ÅF har beställda bilar som är ändringsbara. I detta fall är säkert bilen beställd lika tidigt som alla andra MY18 men av en ÅF som plockat på sig några bilar som de vet att de kommer att sälja. Så var det för mig. Min MY17 var en ändringsbar bil som min ÅF hade beställt. Jag la ordern för 8 veckor sedan, den byggdes i måndags, kommer till ÅF nästa vecka och levereras till mig den 31/3. 10 veckor från order till leverans.
Det går att få sin V90 bil på dem 8-12 veckor som de andra modellerna tar om man kollar runt bland ÅF.
av Mingojogin
Johanu71 skrev:
FilipDjurberg skrev:

Hur är det möjligt? Vi som beställde i början på februari har fått lev tid 23-26 typ! Hur kan du ha fått före? :shock:
Många ÅF har beställda bilar som är ändringsbara. I detta fall är säkert bilen beställd lika tidigt som alla andra MY18 men av en ÅF som plockat på sig några bilar som de vet att de kommer att sälja. Så var det för mig. Min MY17 var en ändringsbar bil som min ÅF hade beställt. Jag la ordern för 8 veckor sedan, den byggdes i måndags, kommer till ÅF nästa vecka och levereras till mig den 31/3. 10 veckor från order till leverans.
Det går att få sin V90 bil på dem 8-12 veckor som de andra modellerna tar om man kollar runt bland ÅF.
Bara att gratulera. Själv beställde jag första veckan i december D5 Inscription och har haft v.21 hela tiden. Bara nio veckor kvar nu.....
av FilipDjurberg
Johanu71 skrev:
FilipDjurberg skrev:

Jaha då förstår jag... Jag vill inte vänta längre. Sega veckor :cry: :cry:
Användarvisningsbild
av Jefe
Ja det är aldrig kul att vänta.

Har tagit in lite offerter på S90 och beställer jag nu
så kan jag få bilen i november.

Känns sådär faktiskt vet inte om det är värt och köpa S90 i Sverige
nu när dom tillverkas i Kina :-(
Användarvisningsbild
av SammeH
Jag är lite frustrerad faktiskt. Beställde en V90 T5 Polestar R-Design Onyx Black 20" fälgar, den 26 februari. Man blev ju väldigt "glad" när man såg att preliminär leverans vecka 46.... Ni som fått vecka 24 och sådant, ni har ju beställt ungefär samtidigt som mig! Jag fattar inte! Min beställda V90 är en tjänstebil hos Volvo för er sol undrar. Trevlig lördag på er :lol:
Användarvisningsbild
av brombel123
SammeH skrev:Jag är lite frustrerad faktiskt. Beställde en V90 T5 Polestar R-Design Onyx Black 20" fälgar, den 26 februari. Man blev ju väldigt "glad" när man såg att preliminär leverans vecka 46.... Ni som fått vecka 24 och sådant, ni har ju beställt ungefär samtidigt som mig! Jag fattar inte! Min beställda V90 är en tjänstebil hos Volvo för er sol undrar. Trevlig lördag på er :lol:
Det är säkert skillnaden från motortillverkare... mycket kortare leveranstid på diselmotorer. Det är synd att finns så lång vänttid :| och volvo tappar en hel del kunder p-g.a detta.
På min beställning står fortfarande v24 (beställd sista januari) :)
av AndS
brombel123 skrev: Det är synd att finns så lång vänttid :| och volvo tappar en hel del kunder p-g.a detta.
Tja, går tillverkningen för fullt med långa leveranstider så är det nog tillräckligt med kunder som köper. Det är säkert flera kunder som haft andra bilmärken som nu väljer Volvo :wink: Det är ju många marknader som bilen ska levereras till.
Användarvisningsbild
av Wibe
brombel123 skrev:
SammeH skrev:Jag är lite frustrerad faktiskt. Beställde en V90 T5 Polestar R-Design Onyx Black 20" fälgar, den 26 februari. Man blev ju väldigt "glad" när man såg att preliminär leverans vecka 46.... Ni som fått vecka 24 och sådant, ni har ju beställt ungefär samtidigt som mig! Jag fattar inte! Min beställda V90 är en tjänstebil hos Volvo för er sol undrar. Trevlig lördag på er :lol:
Det är säkert skillnaden från motortillverkare... mycket kortare leveranstid på diselmotorer. Det är synd att finns så lång vänttid :| och volvo tappar en hel del kunder p-g.a detta.
Jag beställde en T5:a i slutet av december leverans vecka 23

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 100

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]