Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanu71
barcusmrandt skrev:Vad ingår i ÅF's klargörande? Har förstått att de har bilen någon dag för att klargöra den, samt montera saker som du nämner. Men vad är det de faktiskt gör? Bild
De gör något som de kallar leveransservice. Bl.a. avlägsnande av transportskydd, tvätt, kontroll av mjukvara samt övriga funktionskontroller etc. Sedan tillkommer montering av diverse "icke fabriksutr." t.ex. drag, extrautrustade hjul, stänkskydd, extraljus, lackskydd m.m. som kunden har beställt. Detta tar väl ett par dagar beroende på graden av utrustning samt vilken ÅF det gäller. De stora har ju naturligtvis högre tryck än en mindre ÅF

Sedan skall väl bilen besiktigas och reggas. Tror ÅF gör det också men är inte säker på just den punkten.
av troubleshooter
Enligt min leverans ansvarige så är dragkroken på min V90CC monterad från fabrik, frågad specifikt på dragkroken, de kan ju ha fått något om bakfoten, men för min del så verkar det bara vara stänkskydden som skall monteras hos återförsäljaren.
av bankb
troubleshooter skrev:Enligt min leverans ansvarige så är dragkroken på min V90CC monterad från fabrik, frågad specifikt på dragkroken, de kan ju ha fått något om bakfoten, men för min del så verkar det bara vara stänkskydden som skall monteras hos återförsäljaren.
Märkligt, min säljare säger att de monteras hos ÅF. Framförallt så fick jag rövarrabatt på dragkroken, det andra har varit standard på. Så jag tror att min ÅF iallafall monterar kroken själva.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av barcusmrandt
Det finns 2 olika tydligen. Eller, en som monteras på fabrik och en som monteras hos ÅF. Samma typ dock så vet inte helt varför man kan välja en som monteras av ÅF när man ändå beställer bil från fabrik.
av christoffermoberg
Min levererades med dragkrok monterad från fabrik till ÅF (Rejmes). Jag har indragbart (semi-elektrisk)..
av bankb
barcusmrandt skrev:Det finns 2 olika tydligen. Eller, en som monteras på fabrik och en som monteras hos ÅF. Samma typ dock så vet inte helt varför man kan välja en som monteras av ÅF när man ändå beställer bil från fabrik.
Aha, då är jag med. Förmodligen ÅF som själva väljer, sannolikt har dom högre marginal när dom monterar den själva än från fabrik. Så säkert ett sätt att få in ett par tusen extra i marginal.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av AndS
Den fasta ej infällbara monteras hos återförsäljaren och den infällbara på fabrik när det gäller ny bil som jag fick det förklarat. Sedan verkar man haft leveransproblem med dragkrok av fast modell.
av riha
Beställt en V90 D4 AWD MY18 för två veckor sedan, lev v.22
av FilipDjurberg
riha skrev:Beställt en V90 D4 AWD MY18 för två veckor sedan, lev v.22

Hur är det möjligt? Vi som beställde i början på februari har fått lev tid 23-26 typ! Hur kan du ha fått före? :shock:
av Exyzäta
FilipDjurberg skrev:
riha skrev:Beställt en V90 D4 AWD MY18 för två veckor sedan, lev v.22

Hur är det möjligt? Vi som beställde i början på februari har fått lev tid 23-26 typ! Hur kan du ha fått före? :shock:
Du har väl specat din bil med något som det är väntetid på från leverantörerna, då blir bygget av bilen försenat. Det är iallafall den troligaste orsaken.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 100

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]