Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FilipDjurberg
Paglar skrev:Jag beställde en V90 D5 AWD i slutet av februari :D , leverans vecka 40 i början av oktober :???: .

Fy satan.. Jag beställde exakt i början på februari och har v 25 som lev. Har dock gått från T5 till T6 nu så systemet har inte uppdaterat, riktigt nervös att det kommer påverka leveranstiden :x
av sensonic
Rimligen borde väl leveranstiderna för V90 minskas kraftigt snart då det relativt sett byggs så få stora kombis? Nästan bara vi svenskar som efterfrågar.

Källa t ex: http://teknikensvarld.se/volvo-slog-all ... 15-240251/

Om man anstränger sig och trycker ut några tusen V90 extra så är man hemma och då börjar väl kampanjerna för att hålla Passat bakom sig, tycker mig ha förstått i tråden att många på sistone sett förbättringar av leveranstider. Gissar att det blir mycket värre med nya XC60 där det handlar om stora volymer. Kommer troligen ta lång tid att komma ikapp, dvs guldläge att hålla uppe priset.
av barcusmrandt
Fast de byggs väl på samma band allihop, så de kan väl inte bara skruva upp takten på V? Med tanke på efterfrågan tror jag inte Volvo kommer ha några större svårigheter att nå målet om 800k bilar, till och med innan 2020. Det blir nog produktionskapaciteten på fabrikerna som blir den begränsande faktorn.
av sensonic
Visst, men en stor del av utmaningen ligger att få igång alla varianter hos leverantörerna också och rimligen är V90 snart igenom det. XC60 har den resan framför sig så min gissning är att det finns utrymme att bygga de relativt sett få V90 som behövs snart med mer rimlig leveranstid då XC60 inte kommer att fylla sina slottar på linan pga av leverantörers uppstartsproblem och spärrat material etc.

Just my 5 cents... :)
av sensonic
Jo, 17 är kört men det är ju rätt få veckor kvar att bygga dem. :) Grabbarna från Vasaloppet tar med snöret till Göteborg och drar det i maj för 17. Snart där..
av avenda
Nån som har koll på hur lång tid själva lev från Torslanda till ÅF brukar ta?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av Johanu71
avenda skrev:Nån som har koll på hur lång tid själva lev från Torslanda till ÅF brukar ta?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Räkna med ca en vecka +/- någon dag från det att bilen är byggd. Min slog om till byggd i måndags den 13/3. Pratade med ÅF idag och de får bilen på tisdag den 21/3 till sig i Stockholm. Sedan skall de montera lite saker så leveransdag skulle bli den 24/3 men jag är bortrest då och vill ta ut den på sommarhjul så leverans är bokad fredag den 31/3
av barcusmrandt
Vad ingår i ÅF's klargörande? Har förstått att de har bilen någon dag för att klargöra den, samt montera saker som du nämner. Men vad är det de faktiskt gör?
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 100
Varför byta? XC60

Funderade på att byta upp mig till en ny X[…]

Det behövs lite tur när man köper b[…]

Nu har jag monterat knoppen sjukt nöjd med hu[…]

Slirande rem v60