Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jallemet
Premium för mig är valet av material, känsla i reglage och det ska kännas tungt, massivt och påkostat.

Jag har inte haft en BMW på runt 20år men jag minns det som igår.

BMW har ofta lyckats pressa backluckan så illa att det börjat rosta när ägare nummer två eller tre tagit över och den minutiösa omvårdnaden avtar.

Softclose hade Mercedes redan på 80-talet vill jag minnas, och glöm för all del inte motorerna. Sista V8 i en Volvo var väl typ 2007.
av 73k
Xanthopteryx skrev: sön 09 jun 2024, 11:57"Navigera till Xyzvägen 24, Uddevalla" fungerar också.
Jag kör dessutom alltid Waze och har bilens karta enbart som reserv.
Allmänt tips om man vill söka i Waze eller Google är att ta gatunummer först.
Inte "Storvägen 27"
utan "27 Storvägen".
Så gott som alltid har vi kollat upp adresser i telefonen, kopierat dem och skickat dem via appen redan innan man satt sig i bilen. Bra funktion… även om den inte verkar fungera för alla.
Användarvisningsbild
av apersson850
Xanthopteryx skrev:"Navigera till Xyzvägen 24, Uddevalla" fungerar också.
Jag kör dessutom alltid Waze och har bilens karta enbart som reserv.
Ja, om man känner till en adress kan man säga den. Men när man vet någorlunda vart man ska men inte vad det heter, då är det smidigare att i förväg kolla detta på kartan på surfplattan och sen bara skicka platsen till bilen än att försöka leta upp platsen när man redan är i bilen.

Jag gör tvärtom, kör med bilens navigator och använder något annat bara om den inte fungerar av någon anledning.
av Mamel
Jag har bara haft Ford, VW och Volvo, så för mig är Volvo definitivt premium ;-)

Skämt åsido så var diskussionen lite skev redan från början. Det går, som någon påpekade, inte att dra några slutsatser från EN bilköpares erfarenheter av EN bil. (Med samma rätt skulle man kunna säga att BMW inte är premium eftersom min svärfar rätt omgående fick problem med en tidigare ägd Z4.) Vad det handlar om är väl att TS är ledsen och besviken - det skulle jag också ha varit - på sin nya bil och ville skriva av sig lite.
Användarvisningsbild
av apersson850
leiwi skrev:Underligt, hur kan en tråd om Volvoär premium eller inte bara börja handla om hur navigation fu gerar??????????
Därför att det första inlägget handlade bland annat om hur navigationen fungerar.
av least
@Mamel, Det dunkelt tänkta blir det dunkelt skrivna.
TS får skriva det han menar, annars svarar ju vi på det som han skriver...
av Mamel
least skrev: mån 10 jun 2024, 14:29 @Mamel, Det dunkelt tänkta blir det dunkelt skrivna.
TS får skriva det han menar, annars svarar ju vi på det som han skriver...
Först navigation och sedan Esaias Tegnér på det. Hade inte tråden spårat ur innan så gjorde den det nu. Kul!
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]