Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av beachman
Idag så hände det för mig för första gången. Vänster kamera svart, när jag låste bilen så fälldes inte speglarna in. Låste upp och låste ännu en gång och då fälldes de in igen. Efter det funkar kameran igen. Förhoppningsvis "bara" mjukvarubugg eftersom så många drabbats, det verkar som att bilen inte känner av läget på spegeln och tror att den fortfarande är infälld.
Användarvisningsbild
av leiwi
Xanthopteryx skrev: tis 30 jul 2019, 09:51 Kan nu meddela att det INTE blev löst av uppdateringen. Backspegelkameran, vänster, var mörk i går.
Kan det vara justering av dörren som behövs , om dörren inte är stängd i "rätt" läge så blir kameran svart , du kan ju prova med högerdörren om du känner igen symtomen
av Xanthopteryx
Det är direkt kopplat till backspegeln. Trycker jag på "fälla in" backspegeln så fälls inte backspegeln in men kameran hoppar igång.
De få gånger det hänt på höger sida så ger samma manöver:
Vänster backspegel fälls in (och den kameran blir svart) och höger backspegel fälls inte in men kameran hoppar igång. Ett tryck igen fäller ut vänster backspegel och den kameran är igång också.
av Xanthopteryx
Har just fått reda på att Volvo känner till problemet (finns registrerad post verkstäderna kan söka fram).
Ingen lösning registrerad än dock.
Smäller höger fram

Är fjäderbenslagringen monterad rät[…]

Fixa en stegmuff från 3" katten bara? […]

startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]