- fre 04 aug 2017, 16:30
Rondeller är en gåta eftersom det ändrats genom åren. Det senaste tror jag är att man aldrig blinkar vänster i en rondell, utan bara blinkar höger när man kommer till den avfart man ska ta eller om man byter fil... Själv tycker jag det är bäst att vara övertydlig i rondeller och även blinka åt vänster när man ska 3/4 varv och sen höger när man kör ut..
wetterstrom skrev:jo självklart ska man hålla koll på vad som gäller , jag har haft körkort i 12-13 år nu och jag har ingen koll alls på skyltar och hur man ska blinka i rondell mm , hade aldrig klarat av att ta körkort idag speciellt inte teorin,köra bil kan man ju självklart men som sagt det som gäller idag vet jag inteHåller med.. :) Körkortet får man hålla hårt i, eftersom man garanterat kuggat om skulle ta om teorin...
Rondeller är en gåta eftersom det ändrats genom åren. Det senaste tror jag är att man aldrig blinkar vänster i en rondell, utan bara blinkar höger när man kommer till den avfart man ska ta eller om man byter fil... Själv tycker jag det är bäst att vara övertydlig i rondeller och även blinka åt vänster när man ska 3/4 varv och sen höger när man kör ut..