Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Klart det går att sälja en 5-sits sen, blir en bra affär om man inte behöver 7-sits
av Malmstroem
Jag har en 5-sits. Med dubbel hundbur i bagaget är det rätt onödigt med 7-sits för oss. Har inte saknat de extra två sätena överhuvudtaget.

Visst kommer jag få mindre för min 5-sits när jag säljer den. Men jag tror att skillnaden kommer att vara mindre än hur mycket mer rabatt jag fick på den när jag köpte den ny. 5-sits är mindre attraktiva än 7-sits, och det återspeglas på priset. Det finns hyfsat gott om köpare av XC90 som inte har något större behov av 7-sits. Är priset rätt kan då många tänka sig 5-sits.
av SundanceKid
Jag har faktiskt aldrig sett nån åkandes längst bak i en Xc90.
Och jag har inte ens lyft och kollat om sätena verkligen finns där. (har 7-sits)
av Camelen
SundanceKid skrev:Jag har faktiskt aldrig sett nån åkandes längst bak i en Xc90.
Och jag har inte ens lyft och kollat om sätena verkligen finns där. (har 7-sits)
Då har du inte sett oss, vi har oftast 6 säten uppe (plats 7 tar hunden upp). Alltid någon kompis till barnen som skall med och då behövs ett extra säte (har 3 barn). På långtur är det bra att ett av barnen kan sitta längt bak....blir minst tjafs då :-)
av SundanceKid
Camelen skrev:
SundanceKid skrev:Jag har faktiskt aldrig sett nån åkandes längst bak i en Xc90.
Då har du inte sett oss, vi har oftast 6 säten uppe (plats 7 tar hunden upp). Alltid någon kompis till barnen som skall med och då behövs ett extra säte (har 3 barn). På långtur är det bra att ett av barnen kan sitta längt bak....blir minst tjafs då :-)
Vi har också 3 barn och XC90 är verkligen grym familjebil. Kommer från 2st v90 innan och de känns verkligen för små när man ska till fjällen osv.
Vi som beställt nya V60

Nu finns min nya V60 hos handlaren: - 11 april bes[…]

Det varierar med årsmodeller och n&aum[…]

Volvo 240 klocka

Har varvräknare i kombinationsinstrumentet oc[…]

Du säger ju själv att du får b&aum[…]