spoon skrev:V90 R-design til landeveiskjøring og Land Rover Defender til bruk på dårlig vegHehe, nu ser jag, du har ju båda. Även om jag tycker 110" hjul är väl stort för min smak:)![]()
For meg noe av det beste fra to verdener.
Moderator: Moderatorer
spoon skrev:V90 R-design til landeveiskjøring og Land Rover Defender til bruk på dårlig vegHehe, nu ser jag, du har ju båda. Även om jag tycker 110" hjul är väl stort för min smak:)![]()
For meg noe av det beste fra to verdener.
perhall skrev: Även om jag tycker 110" hjul är väl stort för min smak:)Nja 110" hjulbas är väl ganska rimligt på en Land Rover :D
perhall skrev:Nej, en mpv köper man inte.TommyP86 skrev:Jag kan ändå göra lite skillnad på suv och suv. De här mikroskopiska suvarna (crossovers) är totalt meningslösa. En 7-sitsig xc90 kan jag förstå, vem i hela världen vill åka typ sharan eller vad dom nu heter nuförtiden.Sharan är en buss, typ. MPV. Den köper man för att den är rymlig och ganska billig (300-320 000).
Nissan Quashqai tycker jag har ett existensberättigande som pensionärsbil. Ser ok ut, billig (190 000, typ), man sitter högt och den funkar ok. Helt opretentiös.
Men har lite svårt att se vad en Cayenne med 245 hk för 900 000 tillför över en hälften så dyr V90 T5/T6 eller A6 Allroad eller 530dT...
TommyP86 skrev:Har du många barn och ser rationellt på bilköp borde du det. Oerhört bra och praktiska bilar för ändamålet.perhall skrev:Nej, en mpv köper man inte.TommyP86 skrev:Jag kan ändå göra lite skillnad på suv och suv. De här mikroskopiska suvarna (crossovers) är totalt meningslösa. En 7-sitsig xc90 kan jag förstå, vem i hela världen vill åka typ sharan eller vad dom nu heter nuförtiden.Sharan är en buss, typ. MPV. Den köper man för att den är rymlig och ganska billig (300-320 000).
Nissan Quashqai tycker jag har ett existensberättigande som pensionärsbil. Ser ok ut, billig (190 000, typ), man sitter högt och den funkar ok. Helt opretentiös.
Men har lite svårt att se vad en Cayenne med 245 hk för 900 000 tillför över en hälften så dyr V90 T5/T6 eller A6 Allroad eller 530dT...
dissonans skrev:De med sämre ryggar uppskattar ofta att man kan sätta sig rakt in i en SUV, inte sätta sig neråt som man gör i en vanlig bil.Jag är en av dom med dålig rygg, en av anledningarna till att jag väljer SUV som kommande bil.
sony skrev:ville ha XC90 eftersom jag tyckte att den var fin och häftig bil. Och jag kör inte skogsvägar och vet inte om jag komer köra dem heller. MEN jag kan om jag vill :D
Jag har haft ett fel på den aktiva stöt[…]