av SundanceKid - ons 01 mar 2017, 11:12
SundanceKid skrev:Finns det till t5?Fick detta svar när jag fråga dem i måndags.
Skickat från min Iphone
Hi, there will be more information about this engine in Q2 this year. Kind regards, Polestar
Moderator: Moderatorer
SundanceKid skrev:Finns det till t5?Fick detta svar när jag fråga dem i måndags.
Skickat från min Iphone
dozking skrev:SundanceKid skrev:Finns det till t5?Fick detta svar när jag fråga dem i måndags.
Skickat från min Iphone
Hi, there will be more information about this engine in Q2 this year. Kind regards, Polestar
XC90_Executive skrev:snowi skrev:Jag personligen tycker att Polestar är väldigt dyrt med tanke på den lilla skillnaden du får i effekt..enligt mig helt onödigt.Jag vet inte om du har testat någon Polestar-trimmad, men jag upplever större skillnad än på pappret. Sen hade jag knappast lämnat in en XC90 för en miljon till Autotech.
Hade hellre lagt pengarna på en redig Optimering hos Autotech där du får ut mer HK och NM samt så är dom gubbarna redigt duktiga på Volvo samt Ford.
Det ända positiva med Polestar om du frågar mig är att bilen blir registrerad med den nya effekten.![]()
Nu har jag 421hk/680nm med fulla garantier och reg.besiktigad med nya effekten.
bankb skrev:La till Polestar på min CC D4 idag. Tre dagar kvar till sista dag för beställning. Hoppas att det kommer vara värt pengarna :)Har du kör d4 utan polestar? Kanndu åtekima med feedback?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
snowi skrev:Och med tanke på priset för Polestar så hade jag hoppats på mer.Grejer är väl att det inte går att få ut mer med samma hållbarhet och utsläpp. BSR m.fl gör ju allt "olagligt" och då behöver de företagen inte hålla exakt samma utsläppsnivåer som original. Det är inte heller de som behöver lämna 12 års garanti på drivlinan osv.
Som jag skrev tidigare, det positiva i kostnaden är att effekten reggas in med bilen vilket inte görs på andra ställen.
Men det är väl en smaksak om hur mycket effekt man vill ha ut och kan folk lämna in sin bil för 2,5 milj till Autotech så tror jag inte att en XC90 för 800 000 är något problem.
s6025t skrev:D5 o D4 är inte samma motor hårdvarumässigt då D5 har andra turboaggregat med VNT så att en D4 ska kunna få samma effekt som D5 bara genom mjukvara stämmer inte längre på nya VEA motorerna.Du kan dra upp D4 tills samma effekt som standard D5 sedan är det en marknadsföringsfråga om man vill det, motorkomponenterna är samma. Sedan kanske bilarna uppträder lite olika beroende "lufttanken", turbotyp, men motordelarna påverkas inte om man styr det effektutnyttjande med motorstyrningen vilket Polestar säkert har koll, sedan om andra optimerare har samma koll vet jag inte.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=118827
Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]