- lör 18 feb 2017, 21:54
Ja, det där blev en liten speciallösning så jag har tyvärr inget pris på den behandlingen...
Moderator: Moderatorer
SundanceKid skrev:Gör volvohandlaren behandlingen ?Nej, Ditec
Skickat från min Iphone
ersj skrev:Min har blivit ändrad från v37 till v31. Alltså första veckan i augusti och i slutet på industrisemestern. Går åt rätt håll iaf men fem dryga månader till att vänta.Jag har en V90 T5 R-Design på beställning och när jag frågade lev tid hos säljaren så var det först i september tidigast, men nu fick jag besked om att lev tid blir runt v26. Kan vara så för att Volvo ska/har anställt 700-800st för att påskynda leveranstiderna hos oss kunder. Men jag lider lite med dig, väntan är hemskt :(
FilipDjurberg skrev:Det är "bara" en Business med klimatpaket, drag och 18" på sommar och vinter. Färgen är Mussel Blue men lite osäker om jag ska ta någon annan eller kanske nöja mig med vit. Vill i alla fall ha en ljus färg. Har även funderat på att uppgradera till automat, kunde få den för 15 000 istället för 17 900.ersj skrev:Min har blivit ändrad från v37 till v31. Alltså första veckan i augusti och i slutet på industrisemestern. Går åt rätt håll iaf men fem dryga månader till att vänta.Jag har en V90 T5 R-Design på beställning och när jag frågade lev tid hos säljaren så var det först i september tidigast, men nu fick jag besked om att lev tid blir runt v26. Kan vara så för att Volvo ska/har anställt 700-800st för att påskynda leveranstiderna hos oss kunder. Men jag lider lite med dig, väntan är hemskt :(
Vad tog du för spec? :)
ersj skrev: Det är "bara" en Business med klimatpaket, drag och 18" på sommar och vinter. Färgen är Mussel Blue men lite osäker om jag ska ta någon annan eller kanske nöja mig med vit. Vill i alla fall ha en ljus färg. Har även funderat på att uppgradera till automat, kunde få den för 15 000 istället för 17 900.Du kan vara nöjd, man beställer en bil med de funktioner man använder och inte vad andra vill ha. Jag utgår inte från vad jag har råd att välja utan vad jag önskar och behöver, varför lägga ut extra pengar på det jag inte uppskattar eller känner behov av.
Köper bilen privat och var från början inne på en V60 (16/17) eller V70 Classic men var svårt att välja någon av dessa efter att ha kollat på och provkört V90. Så jag känner mig ändå väldigt nöjd med en Business, motsvarar ju faktiskt mer eller mindre V60/V70 Momentum med Driver Support paket.
ersj skrev:Det är ingen dålig bil ändå, men jag tror faktiskt du ska välja till automatlådan! För det är väl ändå 8-vxl automat på D3an eller är det annat låda på dom motorerna? Precis jag förstår hur du tänker! Jag har nuvarande en V60 och tankade jag gick i var att köpa en V60cc, men sen när jag provkörde en v90 så beställde jag faktiskt den direkt när jag var tillbaka från provkörningen! Jag köper också privat och priset stack iväg till 550k för mig (vatten o bröd)! Du valde helt rätt att välja en v90 istället för v60, och man får ju sjukt mycket mer utrustning standard i en v90 än en v60! Värt alla dagarna i veckan! :DFilipDjurberg skrev:Det är "bara" en Business med klimatpaket, drag och 18" på sommar och vinter. Färgen är Mussel Blue men lite osäker om jag ska ta någon annan eller kanske nöja mig med vit. Vill i alla fall ha en ljus färg. Har även funderat på att uppgradera till automat, kunde få den för 15 000 istället för 17 900.ersj skrev:Min har blivit ändrad från v37 till v31. Alltså första veckan i augusti och i slutet på industrisemestern. Går åt rätt håll iaf men fem dryga månader till att vänta.Jag har en V90 T5 R-Design på beställning och när jag frågade lev tid hos säljaren så var det först i september tidigast, men nu fick jag besked om att lev tid blir runt v26. Kan vara så för att Volvo ska/har anställt 700-800st för att påskynda leveranstiderna hos oss kunder. Men jag lider lite med dig, väntan är hemskt :(
Vad tog du för spec? :)
Köper bilen privat och var från början inne på en V60 (16/17) eller V70 Classic men var svårt att välja någon av dessa efter att ha kollat på och provkört V90. Så jag känner mig ändå väldigt nöjd med en Business, motsvarar ju faktiskt mer eller mindre V60/V70 Momentum med Driver Support paket.