Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Dryga veckan med CC och trivs väldigt bra. När man kör bilarna så länge som jag gör och många mil blir skillnaden större vid bytet. Det jag är mest nöjd med är hur chassiet tillsammans med AWD gör bilen både mjuk och stabil när det börjar svänga, 75% av mina 2500mil/år rullar på 70-90 vägar och en del grusväg. Motorn räcker bra till för mig trots lite mindre hästkrafter än den tidigare, den är mjukare/segare i gången och hörs inte på landsväg.
Har ni hund så beställ ett stötfångarskydd i rostfritt bak, för hundens skull och om ni vill slippa repor i den lackade ytan. Så här hade man inte tänkt till riktigt i utformning.
Och som skrivits tidigare, den skitar ned sig otroligt baktill så accepterar ni inte det blir det mycket tvättande men det ju V90 generellt. Den riktigt suger upp skiten.
Användarvisningsbild
av Robbi
AndS skrev:Dryga veckan med CC och trivs väldigt bra. När man kör bilarna så länge som jag gör och många mil blir skillnaden större vid bytet. Det jag är mest nöjd med är hur chassiet tillsammans med AWD gör bilen både mjuk och stabil när det börjar svänga, 75% av mina 2500mil/år rullar på 70-90 vägar och en del grusväg. Motorn räcker bra till för mig trots lite mindre hästkrafter än den tidigare, den är mjukare/segare i gången och hörs inte på landsväg.
Har ni hund så beställ ett stötfångarskydd i rostfritt bak, för hundens skull och om ni vill slippa repor i den lackade ytan. Så här hade man inte tänkt till riktigt i utformning.
Och som skrivits tidigare, den skitar ned sig otroligt baktill så accepterar ni inte det blir det mycket tvättande men det ju V90 generellt. Den riktigt suger upp skiten.
Kul att du är nöjd och det låter hoppfullt, ska få min på måndag!! Vad är det för motor? Har du vanlig eller luftfjädring?
av Linqid
AndS skrev:Och som skrivits tidigare, den skitar ned sig otroligt baktill så accepterar ni inte det blir det mycket tvättande men det ju V90 generellt. Den riktigt suger upp skiten.
Har också tänkt på detta, varenda S/V90 man ser på vägarna är ju nästintill svarta baktill (även när bilen i övrigt är hyfsat ren). Måste vara lite av en designmiss..
av HOB
barcusmrandt skrev:Är det tack vare bladfjädern eller? Den extra bredden tänker jag på.
Tror det är en designggrej.
Utrymmet finns i Audio också,men de sätter en slät vägg över och gömmer elektronik bakom.
av AndS
Robbi skrev: Kul att du är nöjd och det låter hoppfullt, ska få min på måndag!! Vad är det för motor? Har du vanlig eller luftfjädring?
En D4 (du ser det i profilen på inlägget) och ingen luftfjädring. Men jag är ingen som funderar så mycket på detaljer och läser massa tester, skapar mig min egen uppfattning av vad jag behöver och hur det fungerar.
av AndS
Och så ska man väl komma ihåg att den rullar på friktionsdäck, så det bör bli lite bättre med sommardäcken.
Kör alltid med Michelin på sommardäck och Conti på vinter. Men nu såg jag det var Pirelli på sommardäcken så vi får se.
av rrc54135
Hämtade vår V90 CC Pro i onsdags och nu rullar den på odubbade vinterdäck.
Fantastiskt nöjd med upplevelsen hittills :D
Inga fel i karosspassning, fantastisk komfort (inte luftfjädring), mycket fräckare än "vanliga" V90, underbar komfort mm
Kört Mercedes 220 CDI kombi innan och visst, vi var jättenöjda med den bilen.
Men Volvo har verkligen lyckats ta sig upp i premiumklassen :)
Sen vet jag att smaken är som baken... delad.
Tror inte ni blir besvikna som har väntar på V90 CC
Have a nice future, bro's (BE)
av ansjo
Någon som plockat ut en V90 CC T6 och kört lite mil med? Lite nyfiken på förbrukningen....
av rrc54135
Idag är det yrande snö.
Ut på en stor tom parkering och i med Sportläget ESC.
Hade skitkul en stund :lol:
Så fick man testa chassi, drivlina och balans.
Snacka om välbalanserad, väldigt lättkört med fyrhjuls uppställ i snön och man hsr inga problem att köra med kontrollerad sladd hur länge som helst :) (D)
Användarvisningsbild
av Robbi
AndS skrev:
Robbi skrev: Kul att du är nöjd och det låter hoppfullt, ska få min på måndag!! Vad är det för motor? Har du vanlig eller luftfjädring?
En D4 (du ser det i profilen på inlägget) och ingen luftfjädring. Men jag är ingen som funderar så mycket på detaljer och läser massa tester, skapar mig min egen uppfattning av vad jag behöver och hur det fungerar.
Kul, imorgon ska jag få min och det verkar i stora drag vara samma spec som din fast Saviell i färgen.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
A-traktor av 2,4d?

Se där ja, då kan det ju gå ialla[…]

Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]