Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christerv70
Beställde en V90 T5 Inscription sista veckan i oktober. Sista ändringsdag är den 16/2 och leverans vecka 15.
Har nu "landat" med mina val. Mest tveksam till 21" hjulen, men får med 19" med sommardäck också, så blir det för "stötigt" så får jag skifta.
Användarvisningsbild
av Wibe
Laserhajen skrev:V90 T8 beställd i mitten av Januari.
19 veckor kvar, Leverans beräknad vecka 26
Vilket modellår 17 eller 18?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Laserhajen
Wibe skrev:
Vilket modellår 17 eller 18?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Göranson skrev:
Har du fått upp den på minvolvo?
Det är modellår 18 och jag har fått upp den i min Volvo. Men nu har jag börjat vela på färgen, kanske skulle ta Denim blue istället?

Paket: Teknikpaket Pro
Färg: Osmium grå 714
Klädsel: Amber Läder RA20
Modell: V90
Modellår: 2018
Motor: T8 AWD
Användarvisningsbild
av JanneP77
Jag har beräknad leverans v 12 (5 veckor) enligt Min Volvo, är det någon som har koll på hur långt innan bilen tillverkas?
När jag hade beställt min XC70 2015 kunde man sista tiden se köplatsen i produktionen, typ "din bil har plats nummer 8567 i produktionskön"...
Kan man se det nuförtiden eller har de tagit bort nedräkningen? Förstår ju också att den siffran är långt ifrån sanningen men ändå... :D

Frågan är också NÄR man kan se denna kö? Borde dyka upp snart tycker jag för det kan väl inte vara mer än max 3 veckor innan min bil byggs..?
av kmi
Finns ingen visuel kølista numera.
Det "nya" system giver en totalt kass customer exprience. Jag fick seneste status 5 Dec. "ordrelagt" även om bilen självklart är gået fram i køen när andra biler är tilverkad.

Tyckar dom skulle stänga befintlig system, da det blot giver en forventning Volvo inte kan leve op till.

JanneP77 skrev:Jag har beräknad leverans v 12 (5 veckor) enligt Min Volvo, är det någon som har koll på hur långt innan bilen tillverkas?
När jag hade beställt min XC70 2015 kunde man sista tiden se köplatsen i produktionen, typ "din bil har plats nummer 8567 i produktionskön"...
Kan man se det nuförtiden eller har de tagit bort nedräkningen? Förstår ju också att den siffran är långt ifrån sanningen men ändå... :D

Frågan är också NÄR man kan se denna kö? Borde dyka upp snart tycker jag för det kan väl inte vara mer än max 3 veckor innan min bil byggs..?
Användarvisningsbild
av jcartel
JanneP77 skrev:Jag har beräknad leverans v 12 (5 veckor) enligt Min Volvo, är det någon som har koll på hur långt innan bilen tillverkas?
Min V90 D3 har leveransvecka 9 (2 veckor) och slog i förmiddags om till Byggd i Torslanda på Min Volvo.
av Malmoo
Har själv en bil som ska levereras v.10 (s90 t5) som står som orderlagd.

Ska bli kul o se om även den förändras nästa vecka :)
av kallegroda
Min bil slog om till "byggd" när det var 3 veckor kvar till leverans. Jag kommer att hämta bilen på tisdag vilket blir exakt den dagen då nedräkningen kommer att slå om till 0 veckor kvar till leverans. Min bil hoppade från leverans om 15 veckor till leverans om 12 veckor. I övrigt har tiden i minvolvo.se stämt exakt.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 100

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]

Hejsan! Fick du ordning på detta fel? Har pr[…]