Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
På McDonalds kallas nyanställda nyburgare

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Mingojogin
Johanu71 skrev:
brombel123 skrev:HEJ!
Jag undrar någon har beställd Vovlo V90 under senaste veckor? Jag har beställd V90 i tisdags... fått ordernummer och meddelande att min bil är kopplad till "MIN VOLVO" men ingen preliminärt leveransdatum klart. :)
Beställde min V90 den 24/1 och fick direkt leverans vecka 15. Men min är en MY17 som redan var beställd och ändringsbar. Hade jag beställt en MY18 så hade det enligt min ÅF blivit leverans i slutet av september.
Produktionsstart för MY18 är väl som vanligt runt v.20
Vill man snabba upp sin leverans får man nog leta efter ÅF som har MY17 bilar beställda. Min är t.ex. ändringsbar fram till 23/2. Tror det finns många MY17 hos en del ÅF som fortfarande är ändringsbara. Så för den som kan välja valfri ÅF så får man ringa runt och kolla.

Hej, vad för typ beställde du? Beställde i början på december en D5 Inscription och har sedan dess haft leveranstid v.21.....
av Johanu71
Mingojogin skrev:

Hej, vad för typ beställde du? Beställde i början på december en D5 Inscription och har sedan dess haft leveranstid v.21.....
Jag har beställt en V90 D4 AWD Momentum Business Advanced MY17
Användarvisningsbild
av JanneP77
Idag hoppade min V90 CC från v.13 till v.12! 5 veckor kvar, känns ju gött! :-)

av Boozer87
JanneP77 skrev:Idag hoppade min V90 CC från v.13 till v.12! 5 veckor kvar, känns ju gött! :-)

Roligt Janne att höra. Kollade min direkt men jag låg kvar på v13. Skit. Hehe vi har ju hyfsat samma bil så jag hoppas dem ändrar min med under dagen.
av nordlp
S90 D4 Inscription. Beställd 20 jan. Fick just leveransstatus V43! Nio månader. Någon som vet om det brukar ändras till det bättre?

Sent from my iPhone using Tapatalk
av kallegroda
Idag blev jag kontaktad av min ÅF för att boka leveranstid. På tisdag hämtar jag ut min V90 T5 som jag beställde första helgen i augusti. Bilen har stått som "byggd" i minvolvo.se sedan 28 januari. Söker jag på reg.nr ser jag att den är registrerad 25/1. Enligt ÅF har de problem med transporterna av nya bilar från Torslanda till återförsäljarna. Det är tydligen svårt att få tag i tillräckligt många biltransporter.
av Trocklepna
kallegroda skrev:Idag blev jag kontaktad av min ÅF för att boka leveranstid. På tisdag hämtar jag ut min V90 T5 som jag beställde första helgen i augusti. Bilen har stått som "byggd" i minvolvo.se sedan 28 januari. Söker jag på reg.nr ser jag att den är registrerad 25/1. Enligt ÅF har de problem med transporterna av nya bilar från Torslanda till återförsäljarna. Det är tydligen svårt att få tag i tillräckligt många biltransporter.
De borde ha ett alternativ att hämta på plats i Torslanda, då får man en fin körning hem sen med nya bilen :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 100
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]