Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av salmonsalar
Jag missade helt att men var tvungen att beställa till Car play... Fattar inte att jag missade det, ångrar det bittert idag.
Går inte att eftermontera enligt verkstaden heller, krävs en USB hubb som inte går att montera dit efteråt.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av salmonsalar
dfa skrev:Funderade på varför jag hade så få appar att ta ner och min teori är att man behöver (offline) Navigation för att kunna ta ner ett flertal appar (tex Väder-appen, Park & Pay etc)
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 517c4b0db1

Har man inte Navi så finns i princip bara Offline Kartor, Spotify och någon radio app att ta ner. Det är iallafall det jag kan få ner.

Börjar ångra mer och mer att jag inte valde CarPlay / AA, får nog lägga på det i efterhand.
Det står ju inget om att du behöver navi för att ladda ner andra appar, car park har jag tex inte. Känns som något på Volvos app Store som spökar.
Får bli ett samtal till min PST igen...

av dfa
salmonsalar skrev:Jag missade helt att men var tvungen att beställa till Car play... Fattar inte att jag missade det, ångrar det bittert idag.
Går inte att eftermontera enligt verkstaden heller, krävs en USB hubb som inte går att montera dit efteråt.

Jo det skall gå, men du får inte det extra USB uttaget monterat, enligt:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 92459/2017

Min fråga till verkstaden (som jag väntar på svar på) är om Aanroid Auto kommer går att eftermontera på samma sätt. Skaffar nog det isf.
av dfa
salmonsalar skrev: Det står ju inget om att du behöver navi för att ladda ner andra appar, car park har jag tex inte. Känns som något på Volvos app Store som spökar.
Får bli ett samtal till min PST igen...
Ok, det var min teori. Har du Navi och inga appar att ladda ner menar du?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Men meddelandet "ingen anslutning" tyder ju på att något är fel tycker jag.

Om ni vågar kan ni testa att avinstallera en av apparna, sen se att den dyker upp så ni kan ladda ner den igen.

Android auto skall gå att köpa på samma sätt som carplay, även i efterhand.
av salmonsalar
Har inte navi iofs men det låter lite långsökt att det skulle göra skillnad.
Skall beställa android auto om det går att få i efterhand, hur får man det om man inte kan ansluta via USB uttaget,? Eller aktiverar de det din finns i armstödet?

av salmonsalar
andreas 80 skrev:Men meddelandet "ingen anslutning" tyder ju på att något är fel tycker jag.

Om ni vågar kan ni testa att avinstallera en av apparna, sen se att den dyker upp så ni kan ladda ner den igen.

Android auto skall gå att köpa på samma sätt som carplay, även i efterhand.
Nu har jag inte det meddelandet längre... Nu säger den Inga uppdateringar tillgängliga...

av filippb
Vissa appar finns bara tillgängliga för nedladdning om man har köpt Sensus Navigation, det står t.ex så här om Park & pay:
"Park and Pay can only be used if the car is equipped with both Sensus Connect and Sensus Navigation."

Tror detta gäller Väder, Yelp och Park&pay.
av salmonsalar
filippb skrev:Vissa appar finns bara tillgängliga för nedladdning om man har köpt Sensus Navigation, det står t.ex så här om Park & pay:
"Park and Pay can only be used if the car is equipped with both Sensus Connect and Sensus Navigation."

Aha, den infon har jag missat.
Vad kostar det att uppdatera så man får navigation och android auto?

av filippb
salmonsalar skrev:
filippb skrev:Vissa appar finns bara tillgängliga för nedladdning om man har köpt Sensus Navigation, det står t.ex så här om Park & pay:

Aha, den infon har jag missat.
Vad kostar det att uppdatera så man får navigation och android auto?

Navigation kostar runt 6900 och jag tror man kan aktivera den själv med en kod man får av ÅF efter köpet.

Android Auto är det lite svårare med, enligt min verkstad finns den ännu inte att köpa som eftermonterat tillbehör såsom CarPlay gör. Oklar om och när det dyker upp, väntar själv då min ÅF avrådde mig från att lägga in CarPlay i beställningen innan det blev klart hur AA skulle säljas. Jag tror och hoppas att Volvo kommer att slå ihop AA med CarPlay även för eftermontering och ta då 2900 för båda.

Så här står det just nu på volvos hemsida: http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 513f38e214
OBS
För att Android Auto ska vara möjlig att använda krävs det att bilen är utrustad med två USB-ingångar (USB-hub). Om bilen endast har en USB-ingång är det inte möjligt att använda Android Auto.

Det är inte möjligt att installera Android Auto på XC90 eller XC90 Twin Engine av årsmodell 2016 då de saknar USB-hub. Det går inte att efterinstallera USB-hub på dessa modeller.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]