Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

APhilipsson skrev:
skyrazer skrev:Kan tipsa om fälgarna "CSP 17" från Specialfälgar.
Finns i riktigt snygg silverlack (om man nu inte söker grått förstås... :-) ). Levereras i 17" och 18", naturligtvis direktanpassad på alla vis (bult, c-hål och inpressning) plus att Volvos originallogo passar i mitten (man byter ut CSP-kåpan).
Till våren kommer samma fälg även med blank-svart och polerad front men dessa har jag själv ännu ingen bild på.
V90 csp 17.jpg
CSp 17.jpg
Väl mött!
på bilden lär det vara 20 tum. 17 tum på s/v90 ser extremt pluttigt ut i mina ögon.
Originalfälgar ser oftast bäst ut.
Yes, det stämmer. Fälgarna skall göras även i 19", 20" och 21" så småningom är tanken men tills dess är det 17" och 18" som gäller.

Vad gäller OE-fälgar är jag tyvärr färgad av min bransch men jag tycker att eftermarknad både ser roligare ut än många OE-fälgar (undantag finns i mängder naturligtvis) och ger bättre värde för pengarna, exempelvis starka HLT/Rotary forged lättviktfälgar från TSW och OZ racing för halva priset på nytt, vanligt gjutgods OE, och dessa firmor kan designa hjul vill jag lova :D
Men jag är helt med dig på att 17" och 18" ser smått ut, dock väääldgt många som fortfarande är emot större hjul både sommar och vintertid tyvärr.

MVH
kez_style skrev:Vad gick era vinterhjul på?

Mina Volvo original 18" med Nokian Hakka 8 kommer jag få för 14 995 kr till Volvo V90.
Jag har beställt gamla R-design kopior 20" ink Nokia R2 för 17,200 exk moms. Nu ska bara bilen komma med :)
Bilagor
Storm_1732.png
Storm_1732.png (106.61 KiB) Visad 3369 gånger
Beställde 18" original (5 spoke som ingår i momentum) med dubbdäck för 14000:-. Bilia hade an kampanj där de erbjöd 30% rabatt på vinterdäck för kunder som beställt ny V90/S90 i oktober. För 15500:- fick jag 18" 10 spoke turbineker, även den från momentum och Nokian Hakka 8.

Bilen är beställd via ramavtal, men vinterhjulskampanjen gällde alla köpare.
dozking skrev:
kez_style skrev:Vad gick era vinterhjul på?

Mina Volvo original 18" med Nokian Hakka 8 kommer jag få för 14 995 kr till Volvo V90.
Bra pris! som privatperson? eller avtal?
Som privatperson men det var efter en del förhandling :) på Volvo brandt.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
cstigson skrev:Beställde 18" original (5 spoke som ingår i momentum) med dubbdäck för 14000:-. Bilia hade an kampanj där de erbjöd 30% rabatt på vinterdäck för kunder som beställt ny V90/S90 i oktober. För 15500:- fick jag 18" 10 spoke turbineker, även den från momentum och Nokian Hakka 8.

Bilen är beställd via ramavtal, men vinterhjulskampanjen gällde alla köpare.
Trevligt! skall kolla med min säljare. Dock inte köpt bilen på Bilia. 10% på 19600 blev jag erbjuden. Jag får prova igen.

MVH
Fredde

Ni behöver heller inte lösa ett problem […]

Vanlig service kan hjälpa (olja, filter m.m).[…]

V70 T5 -05 DSTC/ABS fel

Okej här kommer en uppdatering. Fick tummen u[…]

Ja, men hade köpt 4x5L av någon av dess[…]