- mån 25 jul 2016, 20:45
Jag föredrar själv manuell men kör idag auto i XC60in och ska jag vara ärlig är Volvos 6 och 8stegade lådor inget vidare, men det är rätt så bekvämt i med auto men jag kan lika gärna köra man, jag tänker inet ens på att jag växlar, det sitter i ryggmärgen.
Så köp det du föredrar, det är du som ska köra bilen, ingen annan
Zanetti skrev:Hej.Ta det du vill ha, köp inet bil efter vad andra tycker och andrahandsvärdet. Och när det gäller en V90 spelar det ingen roll, den kommer bli lika lättsåld iaf om 5år är när du tänkte avyttra den.
Jag beställde en V90 tidigare denna månad, men har nu börjat vela angående mitt val av växellåda. Jag valde den manuella lådan eftersom jag dels bara har kört manuell låda under den tid jag haft körkort, och dels för att man sparar ett antal tusenlappar. Så här i efterhand har jag sökt runt lite på internet angående manuell vs automat, och den samlade bild jag fått är att manuell låda håller på att dö ut i ganska rask takt. På nya bilar (och framför allt bilar i V90:s prisklass) verkar automatlåda beställas i solklar övervägande majoritet. På en del bilar går det numera inte ens att beställa manuell låda.
Så som utvecklingen har skett senaste åren så är kanske det mest troliga att V90 inte kommer gå att beställa med manuell låda inom några år. Hur tror ni att detta kommer påverka bilens andrahandsvärde? Och rekommenderar ni mig att ändra min beställning till en automatlåda?
Jag föredrar själv manuell men kör idag auto i XC60in och ska jag vara ärlig är Volvos 6 och 8stegade lådor inget vidare, men det är rätt så bekvämt i med auto men jag kan lika gärna köra man, jag tänker inet ens på att jag växlar, det sitter i ryggmärgen.
Så köp det du föredrar, det är du som ska köra bilen, ingen annan
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS