Moderator: Moderatorer
MartinS skrev:4c är borta, bland annat. Det är mycket som försvunnit iom classicen.Mycket och mycket. Bortsett från att motoralternativen skalats ner är det såvitt jag vet bara 4C, BLIS och Inscriptionklädsel som bortfallit.
SvenB skrev:Glapp skriver du. Jag tror tvärtom, det är för att inte få något glapp Volvo gör så där tror jag. Man tillverkar upp bilar som motsvarar vad de flesta kunder vill ha. Då kan man leverera bilar även under tiden man anpassar produktionslinan till V90.Nja så funkar det ju inte riktigt. Volvo bygger normalt inte bilar annat än på beställning. Och så är det ju på "Classic" också. Bilen byggs inte förrän du har specificerat hur du vill ha den. Skillnaden är bara att det finns något mindre valmöjligheter än tidigare.
andersuw skrev:Kan det inte vara så att bilarna "beställs" av handlaren och ställs på "hyllan". Då vill de ju ha en bil som är vad merparten av kunderna önskar. Detta är min uppfattning, rätt eller fel vet jag inte. Men man behöver inte mer än gå in på "Bytbil.com" och se vad som står ute i bilhallarna runt om i Sverige. För tillfället 556 nya V70 som alltså ingen kund "har specifierat hur den vill ha den".SvenB skrev:Glapp skriver du. Jag tror tvärtom, det är för att inte få något glapp Volvo gör så där tror jag. Man tillverkar upp bilar som motsvarar vad de flesta kunder vill ha. Då kan man leverera bilar även under tiden man anpassar produktionslinan till V90.Nja så funkar det ju inte riktigt. Volvo bygger normalt inte bilar annat än på beställning. Och så är det ju på "Classic" också. Bilen byggs inte förrän du har specificerat hur du vill ha den.
SvenB skrev:Visst. En del nya bilar beställs av handlare eftersom de vill ha dem som utställningsobjekt eller provkörningsbilar. Har du någonsin träffat på en Volvohandlare som inte har en liten utställning av nya bilar att visa upp eller som saknar möjlighet att ge dig tillfälle att provköra det senaste?andersuw skrev:Kan det inte vara så att bilarna "beställs" av handlaren och ställs på "hyllan". Då vill de ju ha en bil som är vad merparten av kunderna önskar. Detta är min uppfattning, rätt eller fel vet jag inte. Men man behöver inte mer än gå in på "Bytbil.com" och se vad som står ute i bilhallarna runt om i Sverige. För tillfället 556 nya V70 som alltså ingen kund "har specifierat hur den vill ha den".SvenB skrev:Glapp skriver du. Jag tror tvärtom, det är för att inte få något glapp Volvo gör så där tror jag. Man tillverkar upp bilar som motsvarar vad de flesta kunder vill ha. Då kan man leverera bilar även under tiden man anpassar produktionslinan till V90.Nja så funkar det ju inte riktigt. Volvo bygger normalt inte bilar annat än på beställning. Och så är det ju på "Classic" också. Bilen byggs inte förrän du har specificerat hur du vill ha den.
Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]
Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]