Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Vi har en V90 CC My20 privat och en V90 CC My-19 som snart kommer att ha rullat 12000 mil som förmånsbil. Tänker mig att vi ska köpa oss en begagnad bil denna gång istället (får högre lön istället och åker sparsamt i tjänsten). Har varit nöjd med v90 CC och tror inte på att åka laddhybrid för våran del för vi åker lite för långt varje dag till jobbet och aktivitetet utöver det för att motivera merkostnaden etc. Och det finns ingen vettig elbil idag som uppfyller våra behov på utrymmen med barn och hundar. Möjligtvis en Skoda. Men den var inte så kul... Så jag tänker mig en bil för max 300". En ny v90 cc kostar över 600"! Då ser det ut som en Passat Alltrack eller V90 awd 2018-2019 verkar vettigt. Men det var länge sedan jag hade en Passat. Det var en rostburk från 2006 som fick lacksläpp efter 1 år på dörrar och skuff. Var en helt OK bil i övrigt men som jag inte vågade ha mer än 3 år när lackgarantin gick ut. Ägt nya eller nästan nya Volvo sedan dess. Tycker dock dem blivit väl dyra nu när dem ska var mera premium. Men man får ju en bättre utrustad Passat än V90. Och tror väl att rostskyddet är mera likvärdigt idag... Någon som kört båda som tjänstebil eller liknande? Vad har ni för erfarenheter? Antar man får lite färgade svar på ett Volvoforum 😉 .
Fick jag tyvärr inte. Den har många goa mil kvar 😀.
Att sätta sig i en Passat Alltrack efter en Volvo är inte jättekul, har en kollega med en sån, och den är väl bara en cm högre markfrigång än vanliga passat har jag för mig? :)
Kollade in Passat Alltrack Premium, man får ganska mycket för pengarna. Det skiljer sig en hel del i pengar för samma årsmodell.... kan tänka mig en Alltrack Premium, V90 CC är bredare och längre, en bekväm soffa att åka omkring om man köper en Pro/incription. Alltracken är lättare parkera i stan, då den är lite mindre. Tycker båda bilarna är bra och det handlar mer om att jämföra innehållet och vad man får för pengarna. Sedan handlar det kanske om hur man sitter, höjden invändigt mm visst Volvo V90 CC med dubbla glas (akustikglas) är tystare på vägen och stolarna är rena soffan att som i....
least skrev:Är det något fel med forumet? Jag ser att du @BiggBifuel har svarat på ett flertal trådar där inlägget innan ditt är från september.
Dvs gamla trådar.
Nej, jag tror bara Biggi har svarat på gamla trådar för att man kan :-D

Fjäderbenen beställdes komplett med allt[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"

Jag har en V60 D4 från 2017 där kupefl&[…]