Jag är hyfsat säker det var till modellår (MY) 2021 som "dutt-dutt" växelspaken kom. Jag provkörde både V60 T6 Recharge 2021 och V90 T6 Recharge 2021 och bägge hade dutten. Provkörde även en V90 D4 (måste ha vart en 2020) och den hade inte dutt. Många har jag läst ojat sig över duttväxelspaken när den kom bl.a. en del motorjournalister. De två Volvobilar jag provkörde som hade duttväxelspak tyckte jag själv inte var så svår att komma överens med efter ett tag. Är nog bara en vanesak, dock lite ovanlig är den väl.
Har själv snart en V90 T6 Recharge Inscription som levereras endera veckan nu och den har Orreforsknoppen via Inscription utrustningsnivån. Rätt cool grej den lilla glasbiten. Har en släktning på annan ort och vi kom in på glasbruk vid ett samtal och sånt gillar hon väldigt mycket. Då sa jag: vet du att Volvo har Orrefors växelspaksknopp i glas i den Volvo jag skall byta till? Va sa hon och nästan gick upp i falsett. Oj så intresserad hon blev av bilar helt plötsligt. Jag fick skicka över videon till henne där man kan se hur de gör Orreforsknoppen. Får väl ta med henne vid tillfälle till sommaren så hon får prova Orrefors växelspaksknoppen.
Volvo lär hon inte byta till för hon är KIA fan.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.