Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om man kan tänka sig att dela med telefonen men vill göra det enklare så (åtminstone på de flesta moderna Androider) kan man använda en RFID-tagg som du lägger/sätter på lämplig plats i bilen. När du sedan lägger din telefon där så den läser av taggen så kan du då i vissa telefoner eller appar välja att specifika händelser skall ske (som att starta delning av nät).
Xanthopteryx skrev:Om man kan tänka sig att dela med telefonen men vill göra det enklare så (åtminstone på de flesta moderna Androider) kan man använda en RFID-tagg som du lägger/sätter på lämplig plats i bilen. När du sedan lägger din telefon där så den läser av taggen så kan du då i vissa telefoner eller appar välja att specifika händelser skall ske (som att starta delning av nät).
Smidigt :)

För just internetdelning har jag en smidig lösning som jag använder redan... Jag använder appen Macrodroid, och eftersom jag alltid har bluetooth på så fixade jag så att varje gång "MyVolvoCar" blir ansluten via bluetooth så startar wifi-hotspot. Så efter 10-15 sekunder så är bilen ansluten till telefonen.

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?