Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikeS80
Just T5:an (och i viss mån D4:an) måste väl vara den motor där Volvo ligger helt rätt gentemot sina konkurrenter som Audi A6 2.0 TFSI (252 hk), BMW 530i och Mercedes E300. Personligen kanske jag föredrar automatlådan i BMW och Mercedes före Volvos men motormässigt ligger inte Volvo efter.

Det är när man jämför T6:an (och D5:an) Volvo kommer tillkorta rent motormässigt jämfört med konkurrenterna.

Sedan skadar det inte att just T5:an är rätt prissatt i Sverige. Det är dock synd att inte V90 T5 finns med AWD.
av perhall
Håller med om motorn. Dels är den bra prissatt, dels har ju ingen konkurrent sexcyl bensinmotor i T5-klassen utan alla (330i, E300, A6 2,0TFSI) är ju fyrcyl.. skillnad med dieslar där just dessa tre konkurrenter levererar fina 220-300 hk-sexor...
av SundanceKid
Jag har ställt frågan om skatt innan Ang t5. Har missat svar antagligen. Nån som vet vad den landar på i skatt per år.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av Milebe
SundanceKid skrev:Jag har ställt frågan om skatt innan Ang t5. Har missat svar antagligen. Nån som vet vad den landar på i skatt per år.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
För 2016 är lite över 1600.
Vad det blir för 2017 vet jag inte.
Trasig Renault Scenic

Här sitter en toppackning i stål. Vanl[…]

Var lagren bekräftat dåliga eller bytte[…]

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]