- lör 27 jul 2013, 13:27
Tjenare! Jag upptäckte häromdagen att bromsklossarna fram var i stort sett slut så jag tänkte att jag byter dom nu när jag ändå är ledig.
Hö fram gick utan problem men när jag kom till vänstersidan upptäckte jag att en av bromskolvarna kärvat fast och gick inte att rubba överhuvudtaget, så det gick ju inte att få dit nya klossar där.
Okej, får väl byta oket då tänkte jag och köpte ett nytt på Mekonomen.
Men när jag skulle ta loss bromsrören från det gamla oket var det stört omöjligt att få loss det övre röret, trots att jag slog på en tio-nyckel så blev muttern rund med en gång
. Muttern uppe i övergången till slang på fjäderbenet verkar sitta som satan också annars hade det väl bara varit att köpa den rörbiten, dom har det röret med anslutningar och allt på Mekonomen har jag fattat det som?
Så jag undrar helt enkelt vilket som är det enklaste/bästa sättet att lösa mitt lilla dilemma på?
Hö fram gick utan problem men när jag kom till vänstersidan upptäckte jag att en av bromskolvarna kärvat fast och gick inte att rubba överhuvudtaget, så det gick ju inte att få dit nya klossar där.
Okej, får väl byta oket då tänkte jag och köpte ett nytt på Mekonomen.
Men när jag skulle ta loss bromsrören från det gamla oket var det stört omöjligt att få loss det övre röret, trots att jag slog på en tio-nyckel så blev muttern rund med en gång

Så jag undrar helt enkelt vilket som är det enklaste/bästa sättet att lösa mitt lilla dilemma på?