Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
den går lite när och som den vill. har konstaterat att den har ström hela tiden..

De står VOC eller nått på baksidan. passar bara den klockan bilen eller kan man ta vilken som helst från någon skrotad bil bara? ?:-/

kanske kan man laga den befintliga klockan? :mrgreen:

Glt -84

tack för svar!
av Volvo264GLE
Frrla skrev:den går lite när och som den vill. har konstaterat att den har ström hela tiden..

De står VOC eller nått på baksidan. passar bara den klockan bilen eller kan man ta vilken som helst från någon skrotad bil bara? ?:-/

kanske kan man laga den befintliga klockan? :mrgreen:

Glt -84

tack för svar!
Fick precis samma problem med min klocka häromveckan men jag har inte haft tid att lösa det.. Ett mycket konstigt problem, kan det vara glappt någonstans?
Användarvisningsbild
av Frrla
ja jag är bra brydd va de skulle vara.

Kopplade in en liten diod på kablarna och den lyser då hela tiden men klockan står still och går som den vill endå..

har inte kollat något nogrannare på den. vågar inte röra i sånna här saker då man kanske bryter sönder den helt ist....
Användarvisningsbild
av Kompe
Lämna in den till en urmakare vetja :lol: :wink:
Nä det du kan göra är att kolla kretskortet på baksidan och eventuellt löda om punkterna.
Användarvisningsbild
av Frrla
jo har en urmakare i närheten. men de knepiga är att jar lossar 2 skruvar på baksidan, men den går inte att öppna. bryter väll sönder den om ja provar öppna.....

har en polare som KANSKE har en liggandes. men man vet ju aldrig hur och om den fungerar..
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]