Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slaktarn
Har fått tag i en spoiler, ser ut att vara den med fästena limmade på bakrutan. Det är de fästena jag söker, är det nån som har koll på var man finna nya såna alt en bild på dem så man kan göra egna.
av Amarace
Du menar Vindavvisare?

Såna fästen är nog kört att hitta nya, begagnat är nog kivigt också. Vanligast var ju med plåtfästena som man klämde runt kanten på bakluckan. Sällan man stöter på dom "limmade" (har själv många med plåtfästen, men har bara en med limmade fästena, och då har jag haft rätt så många vindavvisare under åre)
av Slaktarn
Ja precis, vindavvisare.

Hur ser fästena i plåt ut? Jag misstänker som sagt bara att det är den limmade modellen jag har fått.
Kan ta en bild och lägga upp på den om det kan hjälpa att reda ut viken modell jag har.

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Frrla
ja har skruvade fästerna på min 245a

MEN de sitter även limmade fästen på den av någon skum anledning. vingen eller vindavvisaren till de fästerna vill ja inte byta till.
Så om jag får en förklaring hur jag får bort skiten kan jag skicka dem till dig för en volvobrodersslant!
av Slaktarn
Tackar, då hade jag rätt. Min är i plast och hålen ser lite annorlunda ut tror jag..

Hur man får bort fästena från rutan vette tusan. Jag har läst nånstans att de sitter som fan.
Men jag skulle gissa på att med en vass kniv och lite lirkande så får man nog bort dem.

Så skulle du få för dig Frrla, att ta bort dem köper jag dem gärna.
Användarvisningsbild
av Frrla
Vill inte så gärna sabba rutan. så avvaktar lite tills en polare kan hjälpa mig och kolla på det lite. har tatt ledigt imorgon för lite pul och strul så kanske ger sig då.

Annars får ju gärna mer kunniga avslöja hur man ska bete sig på bästa sätt..?

jag skickar väll ett meddelande när jag fått låss dem. ser ju dumt ut när dessa också sitter där. så bort ska dem..
Användarvisningsbild
av darkien
sitter vanligen med antingen glaslim eller med en form av skumtape e de skumtapen kan dom gå "såga" lös med pianotråd eller tunn ståltråd e de glaslim så lär dom sitta tills den dan du spränger bakrutan
Användarvisningsbild
av darkien
sitter fästena helt stumt eller flexar dom minimalt om du försöker rucka lite i dom? sen brukar de synas innifrån e de skumtape har du perfekt form på limkanter e de glaslimmet e limkanterna ojämna
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]