Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej
vid den senaste köldknäppen på 15 - 18 minusgrader i göteborg för ca 3 - 4 veckor sedan......så skulle jag nollställa min trippelmätare så jag tryckte in den lilla fyrkantiga plastpinnen som då går av på mitten :-O) :evil: pga att bilen & allt annat inne i den det var nästan djupfryst men trippelmätaren den fungerar fortarande iaf......men nu till min fråga går det att byta ut enbart själva plastpinnen om jag plundrar ett mätarhus på den delen eller är det bara att byta ut hela instrumenthuset på bilen ?? & jag vill hellst undvika ett komplett instrumentbyte eftersom att jag vill slippa krånglet med att snurra tebax km räknaren till 13.870 mil......så vad tror ni är detta praktiskt möjligt att lösa detta även om det blir en massa extra pill jobb med detta isf......som jag inte har något i mot att göra en lördagskväll min bil är en Volvo 240GL Årsmod 1988 med 13.870 mil på mätaren

mvh maccus
franki skrev:En 240 av 88 års model med 13880 mil på mätaren och du kör på vintern? Du är riktigt galen! Sätt den på museum! Skaffa dig en annan vinter bil istället.

du om du tar & sköter din egna grejer så sköter jag min bil & tänk på dit ordval nästa gång du gör ett inlägg i andras trådar......jag har en bra orsak
till att köra med min bil just denna här första vintern som jag knappast behöver att redovisa för dig......men kommande vintrar så ska den stå avställd i mitt garage & har man ett riktigt bra tjockt rostskydd i hjulhusen & överallt under hela bilen som jag har......så är detta inget problem + att jag även står i ett kallgarage nattetid & har bilen parkerad ute dagtid i kylan......sen så tvättar jag bilen varje vecka & även spolar ur hjulhusen + bilens underrede 4 gånger i veckan från saltrester så du behöver inte alls bekymra dig om min bil.......lägg ist din energi på att göra dina inlägg & kommentarer i andras trådar med ett mera vårdat språkbruk......du blev medlem här den 9 feb franki & i ditt första inlägg så kallar du mig galen & talar om för mig hur jag ska sköta om min bil osv ??:-/ ta & håll en god ton när du är här inne & håll dig till ämnet som den aktuella tråden gäller
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]