- fre 08 feb 2013, 16:06
#726811
hej
vid den senaste köldknäppen på 15 - 18 minusgrader i göteborg för ca 3 - 4 veckor sedan......så skulle jag nollställa min trippelmätare så jag tryckte in den lilla fyrkantiga plastpinnen som då går av på mitten :-O) :evil: pga att bilen & allt annat inne i den det var nästan djupfryst men trippelmätaren den fungerar fortarande iaf......men nu till min fråga går det att byta ut enbart själva plastpinnen om jag plundrar ett mätarhus på den delen eller är det bara att byta ut hela instrumenthuset på bilen ?? & jag vill hellst undvika ett komplett instrumentbyte eftersom att jag vill slippa krånglet med att snurra tebax km räknaren till 13.870 mil......så vad tror ni är detta praktiskt möjligt att lösa detta även om det blir en massa extra pill jobb med detta isf......som jag inte har något i mot att göra en lördagskväll min bil är en Volvo 240GL Årsmod 1988 med 13.870 mil på mätaren
mvh maccus
vid den senaste köldknäppen på 15 - 18 minusgrader i göteborg för ca 3 - 4 veckor sedan......så skulle jag nollställa min trippelmätare så jag tryckte in den lilla fyrkantiga plastpinnen som då går av på mitten :-O) :evil: pga att bilen & allt annat inne i den det var nästan djupfryst men trippelmätaren den fungerar fortarande iaf......men nu till min fråga går det att byta ut enbart själva plastpinnen om jag plundrar ett mätarhus på den delen eller är det bara att byta ut hela instrumenthuset på bilen ?? & jag vill hellst undvika ett komplett instrumentbyte eftersom att jag vill slippa krånglet med att snurra tebax km räknaren till 13.870 mil......så vad tror ni är detta praktiskt möjligt att lösa detta även om det blir en massa extra pill jobb med detta isf......som jag inte har något i mot att göra en lördagskväll min bil är en Volvo 240GL Årsmod 1988 med 13.870 mil på mätaren
mvh maccus