Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej

mitt säkerhetsbälte rullar in jävligt dåligt + att den delen son man trycker ner i bälteslåset den glider inte bra på säkerhetsbältet & jag får sitta & mata in säkerhetsbältet för hand varje gång som jag ska ut ur bilen......så är det någon som kan nåt bra trix & knep för att lösa detta & är det svårt att komma åt & smörja själva bilbältes rullen så att den fungerar bättre ??

tack på förhand

jag har en Volvo 240GL årsmodell 1988
Ett tipps till dig.. Silikonspray... Dra ut hela bältet å spraya på silikonspray på den del som ska glida så ska du se att det blir en jävla fart på bältet.. Biltema köpte jag mitt spray på..
Hygglo skrev:Ett tipps till dig.. Silikonspray... Dra ut hela bältet å spraya på silikonspray på den del som ska glida så ska du se att det blir en jävla fart på bältet.. Biltema köpte jag mitt spray på..

Ahhh okej......asså fan va bra då ska jag ta & testa med lite siliconspray

Tack för ditt tips :D
Det är altså på själva bältes banden ni ska spraya (om ni nu inte fattat det :) :mrgreen:

En varning dock.. Om ni överdriver med sparay och inte väntar tills det trängt in i bältet, ha inte en skitdyr mocka jacka på er det kanske kan ge en fläck eller2.. Jag har dock aldrig fått några fläckar på mina jackor efter siliconet...
Hygglo skrev:Det är altså på själva bältes banden ni ska spraya (om ni nu inte fattat det :) :mrgreen:

En varning dock.. Om ni överdriver med sparay och inte väntar tills det trängt in i bältet, ha inte en skitdyr mocka jacka på er det kanske kan ge en fläck eller2.. Jag har dock aldrig fått några fläckar på mina jackor efter siliconet...

jo jag fattade exakt vad du menade
Frrla skrev:Får man höra lite resultat nu då om man ska hem å göra detta på ena bältet bak?

Du jag har haft fullt upp med andra saker i helgen......så jag har inte hunnit med att fixa detta ännu men jag litar på tipset så det blir nog bra
Hygglo skrev:Ett tipps till dig.. Silikonspray... Dra ut hela bältet å spraya på silikonspray på den del som ska glida så ska du se att det blir en jävla fart på bältet.. Biltema köpte jag mitt spray på..
tack för ditt grymt bra tips för bilbältet blev som nytt :D & jag fixade detta igår shit vilken skillnad ju
Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]

Det här skrev jag i en tråd 2018, tror […]