- ons 08 aug 2012, 18:31
#669859
Jag kan noll om bilar men fick veta i förra veckan (av en kompis som kollade under huven) att min topplockpackning läcker olja... detta problem har alltså varit ända sen i våras och jag har långkört bilen hur mycket som helst nu i sommar. Ibland har jag känt det luktat bränt men inte fattat varifrån. Det verkar oxå som det är nåt fel med termostatern i motorn för bilen går väldigt ojämt men går jämnare och bättre när den blivit uppvärmd eller man varit ute och långkört den.
Oljan (som nog inte är bytt på minst 5 år) är inte det minsta svart utan snarare lite ljus.. kan det bero på att det kommit in vatten där?
Jag har bara fyllt på olja en endaste gång sedan det började lukta bränt och det var inte så mycket alls så det har inte läckt ut såå mycket olja än på motorn.
Nu till min fråga... hur illa är det... är motorn helt kvaddad pga att olja läckt in... vågar jag köra det minsta lilla med bilen innan jag (om det går) lagar den? Och hur dyrt kommer det att bli isåfall?
Tacksam för svar... (det är en volvo 360)
Oljan (som nog inte är bytt på minst 5 år) är inte det minsta svart utan snarare lite ljus.. kan det bero på att det kommit in vatten där?
Jag har bara fyllt på olja en endaste gång sedan det började lukta bränt och det var inte så mycket alls så det har inte läckt ut såå mycket olja än på motorn.
Nu till min fråga... hur illa är det... är motorn helt kvaddad pga att olja läckt in... vågar jag köra det minsta lilla med bilen innan jag (om det går) lagar den? Och hur dyrt kommer det att bli isåfall?
Tacksam för svar... (det är en volvo 360)