- mån 19 dec 2011, 22:16
#599178
Följande fråga gäller: VOLVO 464-183 GL/E-PKT.
Efter att kamremmen gick av så finns inget komp i cyl 2 & 3 (de 2 mittersta).
Utgår därför från att ventilerna är krökta och då måste det vara märken i kolvarna.
Om det skulle löna sig att byta ventiler eller renovera toppen så bör väl kolvarna bytas?
Bilen har gått över 25000 mil så det lutar åt skroten.
Hur skulle ni gjort?
Timmar är också tid...
Efter att kamremmen gick av så finns inget komp i cyl 2 & 3 (de 2 mittersta).
Utgår därför från att ventilerna är krökta och då måste det vara märken i kolvarna.
Om det skulle löna sig att byta ventiler eller renovera toppen så bör väl kolvarna bytas?
Bilen har gått över 25000 mil så det lutar åt skroten.
Hur skulle ni gjort?
Timmar är också tid...