Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elanen
#303711
Märker att det talas lite om 360 GLT här på forumet. Ägde två stycken. En 85 års-modell och en 88 års-modell.
85 var en riktig liten racerbil. Man tankade blyfri 98 oktan på den. Medans den lite tröttare 88 var blyfri 95.
Den senare hade ju lågkompressions motorn. Och då förstår man varför den var seg. Har sett att det fanns servo som tillbehör till 360.
Efter att jag köpt min första 360 med armdödar servo. Fick jag syn på en med servo i Gula tidningen på den tidningen.
Satan vad jag retade mig på det.
360 GLE som kom 1983 var heller inte dumma. Skillde ju inte mycket från GLT:en. Synd att rosten tog många av dom tidiga modellerna.
Det bättre rostkyddet kom ju från 1988 årsmodell. Den sista årmodellen (1989) som hette 340 GL.
Var med B200 motorn den med och är ett klipp att köpa idag. Helst om man hittar en med servo.
Skulle aldrig sålt nån av mina 360 om jag haft servo. Mina axlar klarar inte utan servo.
Kör en Volvo 945 idag sen ganska många år.
PS, tänker ofta på mina 360. Var nåt speciellt med dom bilarna.
MVH Gunnar Jansson.
av elanen
#303717
Ska stå. Fick jag syn på en med servo i Gula tidningen på den tiden.
Rätt ska vara rätt.
MVH Gunnar J.
av DannePe
#305471
Jupp GLTn var rätt rolig.
Trimmade min 86a med steg2 topp o K13 kam, varvade ur den så slangen till värmepaketet sprack.
Han inte köra länge så lossnade vevaxeldrevet o ventilsalladen kom som ett brev på posten......
Volvo 850 som ej startar

Har du testat om bilen startar i nödprogramme[…]

Frågade om på min -18 S60,gammla karos[…]

Svarta lådan som syns? Nån HF till mob[…]

Har både haynes boken och ett separat elsche[…]