Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har plockat ner hela instrumentpanelen och smort upp länkarmar och axlarna eftersom de gick trögt och brände vindrutetorkarmotorn. Nu när vi sätter dit en ny, läs begagnad, så går motorn baklänges och drar ner armarna på motorhuven. Elfel?? Jordfel som jag läst att andra ofta har?? Kontakten är original men till den sitter det en lös kabel utanför med kabelskoring på som på den tidigare motorn satt fastdragen under en av skruvarna på motorhuset(det blanka, inte det svarta runda) Innebär ingen skillnad om man skruvar loss denna eller inte. På den nyare motorn ser det inte ut som att det suttit någon sådan kabel då skruvarna ser helt orörda ut.
Gjorde annars som man ska och tog loss länkarmen och lät motorn gå i parkeringsläge innan montering men som sagt, det spelar ju ingen roll när allt går åt fel håll.
Ska besikta nästa vecka... Tacksam för lite hjälp :)
Torkarmotorer finns för vänster och höger gång, säker att du inte fått tag på en motor till en högerstyrd bil?
Är den inte helt identisk mot din så är det nåt lurt

Har varit i kontakt mer torkarsystem visserligen på entreprenadmaskiner men där har jag två olika motorer, en höger en vänster som
möts i mitten på rutan när de sveper

Den har antingen stått utomhus eller i ett f[…]

Värmepaket 940

Jo skulle väl använt sökmotorn, det[…]

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]