Nu gällde frågan K Jetronic som sitter på B230E, men jag monterade nyligen elektronisk insprutning på B21A-motorn i min 245 DL -77.
Det blev Regina-systemet från en 740 -91 tillsammans med tändning från en B230A.
Både Regina och LH 2.4 kan lämpligt nog triggas av den vanliga brytarlösa tändningen om man tappar av signalen via hallsensorn.
Bra ifall man vill slippa mecka med svänghjulsgivare o.s.v. när man väl har tröttnat på sin sura förgasare.

-)
Men iallafall:
Största jobbet var nästan tankarmaturen då denna fick modifieras för elektrisk soppapump (tryckpump).
Hålet för armaturen är mindre på de äldre tankarna, så vill du använda armaturen o.s.v.. från GLT'n så blir det tankbyte... Alternativet är som sagt att bygga om befintlig armatur med pump.
Värt att nämna då är att B230E-motorn jobbar med 5 bars tryck mot normalt sett 3 bar för elektroniska sprut. Vet inte om det går att hitta en tankmonterad pump som trycker såpass?
Men har du redan en komplett donatorbil så är det nog enklare att bara flytta över hela tanken och alla ledningar istället för att klura över hemmasnickrade lösningar för soppan.
Den befintliga soppaledningen använder du som retur - om ledningen är frisk! Väldigt vanligt att den är röten, speciellt i sista böjen ovanför bakaxeln.
Byta ut denna ledning mot ett 8 mm kopparrör kan vara idé.
Från GLT:n behöver du alltså tanken med armatur, huvudpumpen med tryckackumulator, ledningar (plast) samt soppafiltret med hållare som sitter i motorrummet.
Elen är relativt okomplicerad. Du behöver ström till reläet (förmodligen det gröna), signal från tändspolen samt ledningar ut till pumpar och komponenterna på motorn.
Det är dessutom redan fördraget en tjockare gul ledning mellan anslutningen för tankarmaturen och ett kontaktstycke ovanför säkringarna. Antingen så använder du denna, eller så drar du nya ledningar till tankpumpen samt huvudpumpen under golvet.
Reläet matar även värmeelementen i tillsatsluftsliden och styrtryckventilen på motorn, och triggas av pulserna från tändningen så att pumparna bara tillåts gå då motorn dras runt.
(OBS! Viktigt! Man skall under inga som helst omständigheter koppla så att pumparna får direktström via tändningen. Det är livsfarligt vid t.ex. en krasch!)