Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krill0
Jahapp, blev påbackad av en Polsk lastbilschaffis i morse. Försäkring? Nä det fanns inte. Hur mycket ska du ha? 2000:- säger jag. Nä det är för mycket, jag tjänar bara 2 dollar i timmen :shock:
Dumsnäll som man är går man kvickt in på bildelsbasen med mobilen och kollar pris. Ok vi säger 500:- Men nu är det ju bara det lilla kruxet att det inte finns bara glas, utan hela lyktor att få tag i.

Gah :evil:

Tips?
av volvo244gle
Kollade lite snabbt på en av nätbutikerna; nytt komplett bakljus till en senare 245 (?) kostar 590 kr.
http://vparts.se/se/volvo-240-260/volvo ... rsdan.html

På den lokala skroten med självplock så kostar ett bakljus 220 kr enligt listan - oavsett vilken bil det satt på.
http://www.delplocken.se/Bollnas/Prislista

Personligen så hade jag nog passat på att byta båda lyktorna mot nya och fina exemplar om de inte redan var i toppskick. :)
av Droopy
Polisanmäla när han fått fått 500 pix och en lykta kpl kostar 590, köp lyktan och byt för bövelen, jag ffattar inet gnället, en gammal 240, av mig hade han fått en 50tiolapp, max..................
Användarvisningsbild
av joel80
Hm.. Att köra lastbil i Sverige oförsäkrad låter inte så lagligt.
Faan tragiskt att utnyttja folk sådär.. Låta chaffisarna köra olagligt för slavlöner och sen själva betala alla skador/böter. Fy faan..
:(
Användarvisningsbild
av joel80
Mmm.. men blir förbannad på åkerierna. Och att det inte kontrolleras bättre så att konkurrenssituationen inte blir så jävla snedvriden. Ärliga åkerier, både svenska och utländska, försvinner då de inte har råd att vara ärliga när det finns andra som fuskar. :(
Användarvisningsbild
av Micce1980
Nu är det ju för sent att göra något. Men vad föraren säger sig tjänar i timmen är högst "orelevant" då man ändå aldrig kommer få veta om det stämmer eller ej, dock blir denne med största sannolikhet inte fet på sin lön. Antingen accepterar man överenskommen summa och håller mun eller sätter p för en i alla fall.

Jaja nu ville jag ju egentligen bara tipsa om att sätta ut en annons här under köpes. Kanske sitter någon på denna del till en ok summa.

Den har antingen stått utomhus eller i ett f[…]

Värmepaket 940

Jo skulle väl använt sökmotorn, det[…]

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]