Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DLaki
Hej, Jag har funderat på att köpa en 240 och göra till lekbil med hjälp av en t5'a. Men vad jag har fått höra får en 240 inte ligga på mer än 220 hk eller 275 Nm för att vara laglig på väg. Då är min fråga, är det tillräckligt för att man ska kunna burna och drifta på torrt? uppskattar snabba och vänliga svar :-)-)
Användarvisningsbild
av MeduzaOhls
Ja. Men är det problem att den inte släpper så töm bilen och ha bara sätena fram eller nåt.
Användarvisningsbild
av P210
Har en kompis med Amazon/T5 och den är reggad som ombyggt fordon med rejälare hjulupphängningar/axlar och bromsar vilket är öppningen för att få den godkänd med mer hästar/vrid. Men framförallt verkar de flesta som lägger T5:or i äldre bilar ha ett "besiktningsvänligt" turboaggregat/mappning och sedan bygger man vidare på ett större som ger en helt annan motorkaraktär... :D
av Arne
Vid drifting bygger man om framhjulsvinklarna så det blir lättare att drifta.
Användarvisningsbild
av Frrla
ska du drifta å ha en lekbil så bygg av en 740 istället ;)

finns några st där ute också.. ifall man behöver hjälp med någonting är det kanske lättare på de viset.
av DLaki
Nej men det är klart jag skulle kunna bygga på 740 men enligt mig så finns det inget vackrare än en 240 på bre :-DD

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]