Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OscarC
Hejhej
Det har kommit snö om ingen har märkt det och i vanlig ordning ska man ut och sladda :-DD
Och alla vet att när man ger sig ut på sladdvaka är det alltid en eller flera som åker i diket! Denna gång var det jag som körde på en dikesbrunn så brunnslocket flög 5-7m. Tur var kunde jag köra från platsen, men dock med en trasig front.
Men när jag körde hem så satt ratten snett, kikade under bilen och kollade bärarmarna men dom ser ut att ha klarat sig rätt bra! stötdämparen på höger sida däremot fick punktering.
Läste på ett annat forum att man kan x mäta mellan rambena! Någon som har gjort detta och vet hur man gör eller har varit med om en ramsne 244?
Snabbt svar vore ett plus! :-)-)

Mvh Oscar C
Användarvisningsbild
av Hilmer
Har stötdämparen gått så har garanterat även bärarmen också gjort det, det finns få saker som är så mjuka som just dessa.
Det ska rätt stora grejer till innan du får en 240 ramsned för dom är styva som tusan, det var den tidens svar på krocksäkerhet.
av OscarC
Det är bra Hilmer, tack för snabbt svar :D
Jag ska kolla det mera noggrannare idag så återkommer jag med svar :)
av OscarC
Har x-mätt och den är så rak och fin så som tur är :D
Sen mätte jag även mellan fram- till bakhjul för och se om bärarmen fram har gett sig! Vänster hjul har flyttat sig 2cm bakåt men bärarmen ser hel ut! Men kommer köpa en ny för att jämföra! :)
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]