Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gnestakalle skrev:
pasolini skrev:Nu e ja så trött på bilar att hälften vore nog. Kommit in i ratten men inte blev ja klokare för de :( Frågan e om de inte e lättast att dra en ny kabel från hornet som jag avsäkrar i säkringsdosan och ansluter en tryckknapp som jag fäster någonstans på instrumentpanelen och märker denna.
Svårt att kommentera när man inte ser det hela med egna ögon, du har alltså inte kunnat identifiera vad som trycker mot vad?

Mvh GK
Bild

Jag skarvade ju om kabeln vid signalhornet och upptäckte att vissa ledare va lite svarta....kan väl bränt när det blev kortslutning. Ohmmäter mellan plats 27 i säkringsdosan där en tvåfärgad kabel går in och anslutningen vid signalhornet å fåt tokhögt värde när jag trycker på tutan. Såg inte den kabeln i ratten när jag öppnade så kanske går å komma åt den under ratten, försökte få bort den kåpan. En skruv höll fast den men sen e de juh blinkers- å spolararmarna som tar i. Inte säker på hur de tas av. Frustrationen gör inte att huvudet funkar så bra i kombination med att bilar inte är min starka sida heh
Hej
Lustigt, enligt tråden skall du ha postat 16.03 men jag hittar inget att läsa, måste vara nån bugg eller nåt :)

Mvh GK
gnestakalle skrev:Hej
Lustigt, enligt tråden skall du ha postat 16.03 men jag hittar inget att läsa, måste vara nån bugg eller nåt :)

Mvh GK
Minst sagt...ser min post med den tiden rakt ovanför din. Bifogade en bild åxå =)
pasolini skrev:

Mvh GK
Minst sagt...ser min post med den tiden rakt ovanför din. Bifogade en bild åxå =)
Nu får jag skämmas :oops: :oops: :oops: jag missade att vi fått en sida 2.

Ge inte upp jag tycker du har gjort bra jobb, glöm inte.........

Det är ALLTID för tidigt att ge upp :) :)

och dessutom är du vad jag kan förstå så nära målet.

Mvh GK
gnestakalle skrev:
pasolini skrev:

Mvh GK
Nu får jag skämmas :oops: :oops: :oops: jag missade att vi fått en sida 2.

Ge inte upp jag tycker du har gjort bra jobb, glöm inte.........

Det är ALLTID för tidigt att ge upp :) :)

och dessutom är du vad jag kan förstå så nära målet.

Mvh GK
Hehe lätt hänt! Btw, har precis vart ute å tutat som en galning nu! Weeeeh :D fråga mig dock inte vad jag gjorde. Gissar att det var kabeländarna som var dåliga ändå. Skarvade om ytterligare en bit sen testa jag mäta å fick ut 12V. Så nu har ja hårdtestat den ett par ggr utan problem. Tusen tack för hjälp och stöd! Fira me pizza nu :)
pasolini skrev:
Hehe lätt hänt! Btw, har precis vart ute å tutat som en galning nu! Weeeeh :D fråga mig dock inte vad jag gjorde. Gissar att det var kabeländarna som var dåliga ändå. Skarvade om ytterligare en bit sen testa jag mäta å fick ut 12V. Så nu har ja hårdtestat den ett par ggr utan problem. Tusen tack för hjälp och stöd! Fira me pizza nu :)
Jättekul att det löste sig, hoppas pizzan smakar.

Mvh GK

P.S. Editera tråden så att det syns att det löst sig, det kan vara till hjälp för andra med samma eller liknande problem.
gnestakalle skrev:
pasolini skrev:
Jättekul att det löste sig, hoppas pizzan smakar.

Mvh GK

P.S. Editera tråden så att det syns att det löst sig, det kan vara till hjälp för andra med samma eller liknande problem.
Pizzan smaka kanon! =) Ska fixa till topic! EDIT:...går det inte att ändra ämnesraden? Eller bara inlägg? får göra en notis överst i första inlägget annars.
Du går till ditt originalinlägg, alltså det första du skrev i tråden där kan du ändra. dock inte den blåa texten men du har bara en liten bit ner en redigerbar ruta benämnd "Ämne:"

Mvh GK
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]