- fre 11 feb 2022, 10:26
När den stannade på vägen, stannade den tvärt av eller gick den sämre och sämre innan den stannade ?
Moderator: Moderatorer
LottaGroning skrev:När den stannade på vägen, stannade den tvärt av eller gick den sämre och sämre innan den stannade ?Det började med att han slutade svara på gaspådrag och sen blev styrning och broms hård, som att man drog ur nyckeln i stort sett. Var därför jag tänkte att det var fel på tändningslåset men icke
Ola245 skrev:Det började med att han slutade svara på gaspådrag och sen blev styrning och broms hård, som att man drog ur nyckeln i stort sett. Var därför jag tänkte att det var fel på tändningslåset men ickeLåter skumt, alldeles för många olika fel på en gång.
LottaGroning skrev:?Det allra första som kollades var hallgivaren och den byttes, den såg fin ut men bytte den ifall den skulle vart dålig. Stiften har jag kikat på lite titt som tätt och är okej, testade köra spridarna och hör hur de lät som Loevet förslog och tyvärr lät som de skulle. Bränslefiltret byttes samtidigt! Jag tänkte testa tjuvkoppla bilen för att se om det kan vara fel på hela låset. Annars är det nog bara kablar kvar att börja koll
lennarte skrev:Tycker att hela sättet bilen betedde sig på vart jättemärkligt. Eftersom att den dog mitt i körning så tänkte jag starta den direkt så drog ner kopplingen och drog igång den men icke.Ola245 skrev:Det började med att han slutade svara på gaspådrag och sen blev styrning och broms hård, som att man drog ur nyckeln i stort sett. Var därför jag tänkte att det var fel på tändningslåset men ickeLåter skumt, alldeles för många olika fel på en gång.
Att den slutade svara på gas kan vara t.ex generatorhaveri, batteriet tog slut, kamrem trasig, bensinbrist. Men då skulle styrning och broms fungera. Haveri på fläkt remmar så skulle styrningen bli trög, alla varningslampor i instrumentet skulle lysa men motorn och bromsen skulle fungera. Frikopplade du när det hände så motorn stannade? Det kan förklara en det. Men då skulle ändå alla varningslampor lysa
Ola245 skrev:Eftersom att den dog mitt i körning så tänkte jag starta den direkt så drog ner kopplingen och drog igång den men icke.När du tryckte ner kopplingen så stannade motorn. Då är det helt normalt att servon till bromsen slutar fungera och servostyrning likaså. Men tändes alla varningslampor i mätarhusen? Eller var det släckt när du försökte starta?
Idag har det hänt en hel del (Sanning med mod[…]
Jag snackade med en SFRO gubbe och vad man vill […]
Ja du den är ju anpassad till den tryckplatta[…]