Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bannedanne
Hej igen =)(= Ursäkta för sent svar. Nu startar och går bilen igen. Det var brytare på bilen som ni sa. Brytaren vare som hade get upp och byte kondensator i samma veva, efter detta vare bara att ställa in brytaren så startade den som en klocka igen. Passade på att ställa in tändningen i samma veva då dem tände lite för sent. Ställde in på 15grader. Ska det inte vara 10grader egentligen ??
Användarvisningsbild
av Frrla
Det brukar stå på tornet va den skall stå på. men verkar inte alltid som de stämmer. min 244 b230e går bra på 17 grader.
245an b23e går bra på 9 grader. å de är innom tolleranserna för specifikationerna på den bilen..

så länge den inte spikar och går fint i övrigt är det inget att ligga sömnlös över..
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Amarace skrev:85 kom brytarlöst på alla, innan det var det bara insprutare.

Du måste kolla hela vägen, har du satt ström på minus (1) på tändspolen blir det direkt kortslutning genom brytarna, byt dom samt kondensator och kabel från kondensator till tändspole så att du vet att det är OK.

jag har monterat brytarlöst på alla mina gamla 240 med b21/23 så det är inte att ta för givet att det sitter brytare.
av Amarace
Tungviktarn skrev:
Amarace skrev:85 kom brytarlöst på alla, innan det var det bara insprutare.

Du måste kolla hela vägen, har du satt ström på minus (1) på tändspolen blir det direkt kortslutning genom brytarna, byt dom samt kondensator och kabel från kondensator till tändspole så att du vet att det är OK.

jag har monterat brytarlöst på alla mina gamla 240 med b21/23 så det är inte att ta för givet att det sitter brytare.

Ska man tänka så kan man även anta att dom många insprutare är bytt till förgasare (om man ska ta ett grovt exempel), för så har ju jag gjort på en del 240.

Man utgår ju från vad som är original när det ställs en fråga såhär, andelen som är utbytt är nog väldigt liten. Och det jag skrev var ju som information om vad som gäller. Står längre upp om man läser hela tråden.

Nu var det ju brytare på den här, och det var just brytarna som var felet.

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]