Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
Har ställt tändning exakt 9grader nu.
Såg att vaggan med tallriken å tjoffset hängde fram då ena bussningen fram va av. Så har stöttat den med en bult så länge. Skruven längst upp till klämman för bälgen va dålig så den bytte jag.
Tänkte att det eventuellt läckte där men så var inte fallet.

Har blåst i slangar till vevhusventilationen och kontrollerat dem igen utan framgång.
Har bytt tändspole utan skillnad.

Nu står bilen på verkstad för vidare mätning och kontroll.. Får se hur länge det dröjjer innan jag får den tillbaka... :(
Användarvisningsbild
av Frrla
Tjena. Körde ett par tankar e85 och sopade ur den rejält några gånger på längre åkningar. Så den fick bränna ut lite sot. Och det har blivit bättre. Dock vill den dippa till 800rpm och gå upp till 950 igen när man tomgasar lite eller kör. Verkar svårt att lyckas ställa bränsle mm så den slutar t göra så.

Har monterat voltmätare och en bättre begagnad 80a generator då den gamla 55 laddade kasst men skillnaden är marginell. Laddar jättebra när den är kall men tappar stinget och orkar liksom inte ladda fullt ut när man kör med 2 100w extraljus...
Hittar inga problem med laddning så vet inte om det påverkar egentligen heller. För det verkar stabilt där även om bilen är lite tjurig ibland.

Ska köpa 4nya Spridare till mitt trimmade bygge och tänkte prova dem på denna bilen. Så får vi se om det är problemet. För dom verkar inte ge exakt sprutbild även om den är acceptabel enligt verkstaden.

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]