Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arne
#563104
Du behöver inte lossa hela instrumentbrädan, man kommer åt underifrån men det är trångt som fn. Man får ligga uppochner för att komma åt vajrarna och torkarspindlarna.
#565260
Dra i torkararmarna.
Är dom tröga nästan stumma så är det bussningen där.
Borra ett hål i igenom hållaren o cirkus 1mm in i axeln, använd billig borr den tar slut då du borrar i axeln.
jag brukar ta en 6mm borr o dra in en 1/4 smörjnippel med borttagen kula, trä på en slang, duscha in lite 556 o kör tills det lättar, fyll sen slangen med olja o plugga.
Hålet borras från rutan snett ner genom aluminiumhållaren.
#565261
NickeGubben skrev:Dra i torkararmarna.
Är dom tröga nästan stumma så är det bussningen där.
Borra ett hål i igenom hållaren o cirkus 1mm in i axeln, använd billig borr den tar slut då du borrar i axeln.
jag brukar ta en 6mm borr o dra in en 1/4 smörjnippel med borttagen kula, trä på en slang, duscha in lite 556 o kör tills det lättar, fyll sen slangen med olja o plugga.
Hålet borras från rutan snett ner genom aluminiumhållaren.
Jo jordledningen från motorn brukar ärga också.
740 som inte går korekt

Hej, min Volvo 740 beter sig jätte skumt n&au[…]

Okej det ska jag göra 👍

ok, det låter bra! Då är det bara[…]

Elpriset

Elräkningen för november var drygt det […]