Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Men vänta nu. som jag fattade det så var säkringen hel när du kollade.
Men är det så att säkringen bara går sönder så har du kortslutning någon stans och i så fall är det ingen mening att kolla om det är ström fram till motorn.
Användarvisningsbild
av Brainy
Brinner säkringen hela tiden så är det som tomas säger kortis någonstans. Min gissning är att motorn är bränd.
Användarvisningsbild
av Believe
Tomas88 skrev:Men vänta nu. som jag fattade det så var säkringen hel när du kollade.
Men är det så att säkringen bara går sönder så har du kortslutning någon stans och i så fall är det ingen mening att kolla om det är ström fram till motorn.

Jo hade jag kollat på en gång när jag bytt säkring om den brann på en gång så hade jag sett de :P
Men som som sagt så känner jag mig som en dum blondin när de gäller bilar... Men jag kollade ju säkringen igen, så lite plus i kanten borde jag ju få :lol:

Okay kortis någon stans, de lät ju skoj... SUCK
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja men nu ska vi vara positiva :D Du har ju lyckats lokalisera problemet. "Dum blondin" ... ja det tycker jag inte du skall känna dig som. Du försöker ju åtminstone fixa felet själv. Många hade nog bara kört bilen till verkstan och betalat.
Dörren har du ju fixat. :)

Som Brainy säger kan motorn vara sönder. Detta kan du ju testa genom att du tar loss kontaktstycket till motorn, stoppar i en ny säkring och slår på torkaren. Går nu inte säkringen sönder så är det ju med största sannolikhet torkarmotorn som är kass.
Användarvisningsbild
av Believe
Jo nog försöker jag ju fixa problemet själv :) , men anledningen kan ju vara så att jag inte har råd att lämna in min gamla skrutt bil till en verkstad :P Men de positiva är ju att jag säkert lär mig något av de hära :wink:

Okay ska testa de där med att ta loss kontaktstycket :D

Bugar å bockar för alla tipps :D :D
Användarvisningsbild
av Believe
OPPS!! Nytt problem, ska byta ytter handtag oxå, å har fixat ett begangnat handtag... Men nu när jag ska byta låskolven, behöver jag då den gamla nyckeln tillhandtaget som jag köpt??? :roll:
av butterfly
greenbay skrev:Standardfel är att viren till hastighetsmätaren är av, precis vid hjulet. Den sticker ut igenom den lilla kåpan i mitten av navet.
hälsningar, Greenbay

Gud va bra att jag fick veta detta..är dock en brunett tjej som inte fattar nåt! ;D
har precis fått detta problem.
Tack! Även till dej, tjejen! hihi
Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]

Det finns felkoder att läsa ut eftersom motor[…]